2289
Sök

200sx s13 -92 skjuter och går orent!

9 Inlägg
18 augusti 2012
Trådstartare
tjena, var ute och åkte lite med min s13 ikväll gick bra som vanligt med efter ca en timmes körning så gasade jag på och när bilen kom upp i ca4000 varv och ca0.7-1 kg laddtryck så börjar den skjuta och gå hackigt men går klockrent upp till 4000 varv, har inte gjort någon felsökning alls men om någon har någon aning om vad det kan vara så skriv gärna så jag vet lite vad jag kan börja kika på imorgon.

1 503 Inlägg
18 augusti 2012
shaan skrev:
tjena, var ute och åkte lite med min s13 ikväll gick bra som vanligt med efter ca en timmes körning så gasade jag på och när bilen kom upp i ca4000 varv och ca0.7-1 kg laddtryck så börjar den skjuta och gå hackigt men går klockrent upp till 4000 varv, har inte gjort någon felsökning alls men om någon har någon aning om vad det kan vara så skriv gärna så jag vet lite vad jag kan börja kika på imorgon.

Skulle kunna vara en läcka på nåt tryckrör eller i någon muff som öppnar sig när turbon börjar få ladd. Trycker bilen ut luft så går den fett och dåligt. Provtryck systemet och kolla om det är tätt!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

9 Inlägg
18 augusti 2012
Trådstartare
ja jag tänkte på det med, ska kika på det imorgon

Sök