3264
Sök

Volvo 850 Glt-96 "blöddrar vid låga varvtal enstaka gånger"

35 Inlägg
19 augusti 2012
Trådstartare
Tjena! har en volvo 850 glt årsmodell 96 som först en gång när jag skulle starta den går väldigt konsitgt,oroligt i motorn bara vid låga varv typ 1500-2000 sen efter det går den som vanligt. när detta hände var jag i stan och var tvungen att ta mig hem så försökte att ta mig hem och efter nån kilometer så går den som vanligt igen, och efter detta så trodde jag att det va nåt skit i bränslet eller nåt bara så fortsatte köra som vanligt eftersom den nu gick bra igen. men nu idag cirka 2 veckor senare så händer samma sak när vi stannade ett kort stopp på min fars jobb för att sedan åka där ifrån nästan direkt och nu så dog den nästan direkt på tomgång också bara.
men samma sak där efter en stund så försvann det.

är inte speciellt bilkunnig så ber här er om hjälp, lamda lampan har lyst för cirka 1 månad sen när jag hade bilen utlånad men han som körde den då drog bara plus polen till batteriet på bilen som kanske inte va så smart,detta kanske är till nån hjälp vad vet jag.

27 Inlägg
19 augusti 2012
låter  väl som luftemasse  mätaren ä pajj

att  han drog minus pool gör inget bara  bra att  lampan slockna det är det första man gör om du får en sån kod
Senast redigerat av rf900 (19 augusti 2012)

Sök