2086
Sök

Demontering av dimljus Chevrolet Trans Sport 2004

4 Inlägg
22 augusti 2012
Trådstartare
#1
Hej, jag har en Chevrolet Trans Sport 2004 och vill montera ner dimljusen då den ena verkar vara fuktskadat men jag kommer inte åt skruven som sitter liksom bakom själva lyktan. Jag har förstått att för att komma själva lampan måste man komma in via framdäcken "men" hur tar man ner själva lyktan? Typs? Någon?
Jag har nu haft bilen i ca ett år och dimljusen har aldrig fungerat, nu då jag tittade närmare på saken upptäckte jag att det finns inga säkringar för dimljusen i lådan heller. Ska jag våga stoppa ditt ett par säkringar eller riskerar jag en el skada eller liknade? Typs? Någon?
Tack på förhand//EPI.roll

564 Inlägg
22 augusti 2012
#2
På de dimljus som sitter på min vrider man på ringen runt glaset och plockar sedan ut insatsen frammåt, men det låter som att dina är annorlunda om du behöver gå via hjulhusen.

Hemmainstruktör
641 Inlägg
22 augusti 2012
#3
Har bara sett den modellen man vrider ringen runt lyktan för att få ut den. Dock så kan dom sitta så in i helvete och kan behövas spräckas i värsta fall, men brukar lostna om man har en stor polygrip att greppa tag runt plastsargen med. Foten till dimljuset sitter sen fastskruvat från baksidan, men brukar inte behöva byta den utan lyktinsatserna brukar ju bara vara spräckta.

Men om du vill testa med en säkring så stoppa i en 10A, om det är kortslutning så kommer den brinna innan något annat brinner så borde inte vara någon fara. Ser du iaf om dom fungerar eller om det är något mer strul med dom.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

4 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
#4
Hej och tack för det snabba svaret. Jag ska prova vrida på skiten och se vad som händer. Tusen tack // EPI

PS: "Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!" ????????..... ha ha ha...!!!! tummar upp....!!!


Sök