3472
Sök

Tänkte höra lite om 200sx s13

20 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
#1
Tjena

Tänkte höra om dem:
Diffar lätt org?
Hur mkt dem laddar org?
sitter det nån oljekylare org?

och allt annat nödvändigt att veta :)


4 670 Inlägg
25 juli 2012
#2
empty- skrev:
Tjena

Tänkte höra om dem:
Diffar lätt org?
Hur mkt dem laddar org?
sitter det nån oljekylare org?

och allt annat nödvändigt att veta smile

Dom diffar väl inte speciellt enkelt original om du inte riktigt tvingar den till det.

Tror det är 0.7 Bar original?

Sitter en fjuttig vattenkylare som kyler oljan och denna är inte mycket o ha så en Stor oljekylare är en riktigt bra inverstering! Finns stor risk vid hårdkörning att man skär lagrena i denna motor annars!

Nått jag alltid haft på mina s13 är större oljekylare, oljetemp och oljetryck så man har koll på motorn.

Vad vill du veta mer?
Senast redigerat av mickius (25 juli 2012)


Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
25 juli 2012
#3
mickius skrev:
empty- skrev:
Tjena

Tänkte höra om dem:
Diffar lätt org?
Hur mkt dem laddar org?
sitter det nån oljekylare org?

och allt annat nödvändigt att veta smile

Dom diffar väl inte speciellt enkelt original om du inte riktigt tvingar den till det.

Tror det är 0.7 Bar original?

Sitter en fjuttig vattenkylare som kyler oljan och denna är inte mycket o ha så en Stor oljekylare är en riktigt bra inverstering! Finns stor risk vid hårdkörning att man skär lagrena i denna motor annars!

Nått jag alltid haft på mina s13 är större oljekylare, oljetemp och oljetryck så man har koll på motorn.

Vad vill du veta mer?

kan bara hålla med angående detta med en stor oljekylare ! det måste vara det bästa köpet som går göra till en s13


20 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
#4
För min laddar 0.7-0.8 behöver bara gasa i tex rondeller så diffar han oftast (2:an) och när jag  släpper kopplingen onödigt fort från stillastående diffar den ^^  och när jag närmar mig 95grader på oljan åker den ner ganska snabbt efter ner till 90

vad ligger varvstoppet på orginal?
Senast redigerat av empty- (25 juli 2012)


7 120 Inlägg
25 juli 2012
#5
Det låter bra!
7000rpm

20 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
#6
Hmm ok vart kan man köpa chip till dem någonstans och hur kan jag lättast kolla om den är chippad ? ^^


7 120 Inlägg
25 juli 2012
#7
Enklast och billigast är att köpa begagnade chip på NOGS eller nya på h-dev.co.uk i England.
Annars kan du ta bort panelen vid fötterna på passagerarsidan och skruva bort styrboxen och se om det står något på chippet. Går lätt och fort smile

20 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
#8
Ok tack för svar lär komma mer fråga så småningom


20 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
#9
Kan fråga en till sak hur kan jag kolla va det sitter för diff"klump" på den?


4 670 Inlägg
25 juli 2012
#10
empty- skrev:
Kan fråga en till sak hur kan jag kolla va det sitter för diff"klump" på den?

Lägg dig under o kolla?


20 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
#11
Ja men va ska det stå på den om det är s13 eller s14? eller vad är skillnaden på dem?
Senast redigerat av empty- (25 juli 2012)


7 120 Inlägg
25 juli 2012
#12
Om det sitter bussningar till de främre bultarna till diffen är det en S14, är det inte det så är det en vanlig S13. Kolla i mitt galleri på projekt så ser du skillnaderna.

20 Inlägg
31 juli 2012
Trådstartare
#13
Nån som vet om det ska vara Oljefritt eller oljat sportlufts filter på dem?


7 120 Inlägg
31 juli 2012
#14
Helst oljefritt men båda funkar..

KHRacing
31 juli 2012
#15
Diffbroms var extratillbehör på alla S13 i Sverige.

Alltså att man fick beställa det när bilen var ny !

Drifttekniker VA
580 Inlägg
31 juli 2012
#16
KHRacing skrev:
Diffbroms var extratillbehör på alla S13 i Sverige.

Alltså att man fick beställa det när bilen var ny !

De sista(-95) Europa sålda S13 såldes med S14 diffen orginal från fabrik. Jag hade det på min. Det såldes dock ingen -95:a S13 i sverige i och med att de nya S14 kom ut på marknaden.


7 120 Inlägg
31 juli 2012
#17
KHRacing skrev:
Diffbroms var extratillbehör på alla S13 i Sverige.

Alltså att man fick beställa det när bilen var ny !

Det vill jag gärna se källa på..

20 Inlägg
25 augusti 2012
Trådstartare
#18
1.Nu är det så att jag renoverade Slavcylindern häromdan å såg att kopplings röret som går ner grenar sig och skickar ett bakåt och det andra till kopplingen ofc så tänkte höra om nån vet vad det är till för man ser inte riktigt vart det går.

2. Om det är så att någon vet vart man kan köpa delar som kolvar stakar ringar allt för att renovera motorn dvs till ett rimligt pris men ingen skit.


7 276 Inlägg
25 augusti 2012
#19
Rhdjapan har mycket.
Kolla även i USA!



Sök