3209
Sök

Fråga angående japcity

841 Inlägg
26 augusti 2012
Trådstartare
vet att det finns massor av sånna hära topics men tänkte kolla om nån kan dela med sig av kunskapen ni har angående japcity , går i funderingar angående en skyline r33 eller om ni vet nån annan som importerar

superior imports behöver ni inte nämna pga de tar för mkt för en supra utan turbo manuell = 100 000 eler va de va dom sa till mig tänkte nää de får räcka

7 274 Inlägg
26 augusti 2012
Japcity är väldigt bra att ha och göra med. Kent är oerhört trevlig och aldrig svår att kontakta.
Däremot skulle jag hålla mig borta från Jens som reggar in bilarna åt Japcity. Väldigt missnöjd med vad han gjorde med min bil!

Du kan även prata med Harlow Jap Autos i UK. Dom brukar förmedla några utav dom värsta skylines.
Min beställdes genom Japcity men det var HJA som skötte det.

619 Inlägg
26 augusti 2012
Jag har också snackat lite med Kent och måste säga att han var riktigt trevlig, fick bra tips osv om bilar. Sen är bilen försäkrad hela vägen påväg till Sverige och det lär det inte vara många andra firmor som gör?

Snackade även med nån firma i Skåne som tog hem för bra priser kmr dock inte ihåg vad dom heter

24 Inlägg
27 augusti 2012
Inte riktat emot just J-city eller någon annan men om du ska importera via en firma så håll stenkoll på vad som finns i bilen innan import. Vanligt att saker som diverse mätare(och annat lättplockat) skruvas bort och krängs av vid sidan.

Mest ett tips baserat på folks erfarenheter!
Senast redigerat av Dannemanz (27 augusti 2012)

643 Inlägg
27 augusti 2012
Europeansportscar ? Köpte min Subaru där och vet många som köpt sina bilar ifrån dem
Senast redigerat av Evets (27 augusti 2012)

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
27 augusti 2012
Spara 10-20 000kr och hämta själv.

Boka en weekend i england och fixa en hyrbil och glid runt ett par dagar och titta på ett par olika. Bara ringa och försäkra på chassi-nummer sen och köra hem.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

643 Inlägg
27 augusti 2012
myran skrev:

Boka en weekend i england och fixa en hyrbil och glid runt ett par dagar och titta på ett par olika. Bara ringa och försäkra på chassi-nummer sen och köra hem.

Så vit jag vet får du inte köra bilen i England.?

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
27 augusti 2012
Evets skrev:
myran skrev:

Detta är faktiskt korrekt. Men du får inte köra för fort på motorvägen men folk gör det hela tiden endå. wink

Finns även fina kryssningsfärgor som går mellan england och danmark för den oroliga. Bara muta gammla ägaren att köra dig dit.

Inom min bekantskapskrets har vi fått in en 7-8bilar själva genom att bara åkt dit köpt sen kört hem utan problem. Men visst kan det skita sig med.

Ni kan ju själva jämföra priserna på t.ex pistonheads.com imot import firmorna samt lägg på 10-15k(beroende på bil) för resa, reg, lysen, intyg osv innan bilen står hemma registrerad o klar.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

643 Inlägg
27 augusti 2012
myran skrev:
Evets skrev:
myran skrev:

Detta är faktiskt korrekt. Men du får inte köra för fort på motorvägen men folk gör det hela tiden endå. wink

Finns även fina kryssningsfärgor som går mellan england och danmark för den oroliga. Bara muta gammla ägaren att köra dig dit.

Inom min bekantskapskrets har vi fått in en 7-8bilar själva genom att bara åkt dit köpt sen kört hem utan problem. Men visst kan det skita sig med.

Ni kan ju själva jämföra priserna på t.ex pistonheads.com imot import firmorna samt lägg på 10-15k(beroende på bil) för resa, reg, lysen, intyg osv innan bilen står hemma registrerad o klar.

Lite jobbigare och bryta mot lagen i ett annat land än hemma. wink

Men visst pallar man o klydda och ha sig så tjänar men ett par 10k att hämta hem den själv, är man bekväm låter man någon annan göra jobbet åt en o få allting klart. smile

841 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
Dannemanz skrev:
Inte riktat emot just J-city eller någon annan men om du ska importera via en firma så håll stenkoll på vad som finns i bilen innan import. Vanligt att saker som diverse mätare(och annat lättplockat) skruvas bort och krängs av vid sidan.

Mest ett tips baserat på folks erfarenheter!

alla tips&tricks är välkomna smile

Sök