3433
Sök

Byte av topplockspackning Volvo 850 GLT -96

83 Inlägg
5 augusti 2009
mtudiesel skrev:
EighttoN skrev:
ja går fordon och jag bytte topplockspackning på min 850 glt. det är ett jävja jobb måste plana topplocket kostar 2000. sen nya packningar överallt 2000 till sen byta kylare kanske? gjorde ja iaf. nya topplocksbultar som ska dras utifrån och in me moment eller tvärtom kommer ej ihåg. sen ska varje ventil sitta där den satt ingen får sitta fel. sen ställa kammarna på noll läge det behöver du specialverktyg finns på rejmes. sen ska han nog bli bra. men min har ryckt igen lekte lite på en parkering drog lite på 1an sen rök den:S

Varför byta kylare??..Topplocksbultarna DRAS från mitten och utåt....Man behöver ej något specialverktyg för att ställa kammarna..Ventilerna ska sitta kvar om man bara ska byta toppackningen....

Du ska inte plana toppen då? kanske inte så bra om dom sitter kvar men ja vet inte:P så gjorde jag iaf ^^

11 Inlägg
1 september 2012
Har du rätt verktyg och en verkstadsbok ska det inte kunna gå fel

det du bör tänka på är att skriva åt toplocket i rätt årdning annars kan det börja läcka igen.

och det där med glykolen ska du nog ta och fylla på med blå om inte handboken säger annat men töm tanken innan isåfall efter som dom flesa glykolerna inte ska blandas. detta ska även stå på glykolflaskorna om dom får eller inte får blandas smile

5 cylindig motor ska dras åt såhär:
10,6,2,4,7
9,5,1,3,8          i nummerårdning
Senast redigerat av transportsnubbe (1 september 2012)

Sök