11 juli 2006
Trådstartare
Början
Jag började med att göra en säkerhetskontroll genom att fixxa sätet, speglarna, spolarvätska, vindrutetorkaren samt handbromsen.
Körde upp i norrtälje och började köra dit inspektören sa, allt funkade fint. Jag körde in i en enkelriktadväg och skulle backparkera men sen så kom det en bil bakom och ville inte köra om så jag fick köra fram sen fortsätta istället. Ingen större problem här heller. Körde lite i stadstrafik, fick göra några vänster och högersvängar.
Körde in i en landsväg funka fint från början, gjorde högersväng och kom ut i en vanlig väg igen men sen så kom jag in i en annan landsväg igen och skulle göra en vänstersväng, här vare inga problem heller, körde rakt fram in till höger sen höger igen sen backa ut och till vänster ut i landsvägen o körde in till vänster som jag kunde. Jag fortsatte rakt fram i en vägsträcka på 90km/h och höll en säkerhetavstånd på 3-4 sekunder på framförvarande bil.
Det här är ungefär 5 minuter innan jag skulle avsluta så när jag körde tillbaka på landsvägen var det lugnt med trafik, jag kom fort ifatt en postbil och motorbromsade för att inte gå för nära, men precis när jag skulle trycka på bromsen lite för att få en ännu bättre säkerhetavstånd så tvärnitade postbilen och inspektörer blev tvungen att trycka i bromsen. Här blev det katastrof för min del.
Till slutet
så körde jag tillbaka till uppkörningsparkeringen och parkerade fint, då fick jag höra "Du körde hur bra som heöst, du kunde garanterad få körkortet men efter postbil incidenten så kan jag tyvärr inte ge dig godkänd"
Så gick det till för mig, ska köra upp väl igen i norrtälje så fort som möjligt, har någon haft lika otur som mig berätta vad som hände så kanske jag inte är lika deppig i eftermiddag =(.
Tycke jag höll bra avstånd till alla bilar förutom när postbilen kom, då kom jag nog lite för nära. Tycker fortfarande att jag hade oturen med mig där :(((, vet iaf vad jag ska tänka på till nästa körning. Ska försöka boka så fort jag kan som sagt, önska mig lycka till =).
(Ignorera stav- och gramatikfel :d)