3992
Sök

Vilken höjd på bilen ?

61 Inlägg
5 september 2012
angående hijackers. är där någon väghållning över huvudtaget i såna. jag har en folkracebil som där sitter hijackers där bak. just nu är där ingen luft alls i dom och bilen går utmärkt att köra. kan det vara värt att ösa i lite luft för att få bättre väghållning eller är det bättre byta ut hijackersarna till "riktiga" stötdämpare
Senast redigerat av kribbe (5 september 2012)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
5 september 2012
kribbe skrev:
angående hijackers. är där någon väghållning över huvudtaget i såna. jag har en folkracebil som där sitter hijackers där bak. just nu är där ingen luft alls i dom och bilen går utmärkt att köra. kan det vara värt att ösa i lite luft för att få bättre väghållning eller är det bättre byta ut hijackersarna till "riktiga" stötdämpare

Hijackers satte man inte dit för att få bra väghållning precis. Det var bara tufft att ha sådana tingestar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

61 Inlägg
5 september 2012
Vettemannen skrev:
kribbe skrev:

Hijackers satte man inte dit för att få bra väghållning precis. Det var bara tufft att ha sådana tingestar.

/Benny

då tar jag nog och byter ut dom snarast. smile man vill ju inte komma sist på grund av en sån grej

Evildan
5 september 2012
kribbe skrev:
Vettemannen skrev:
kribbe skrev:

/Benny

då tar jag nog och byter ut dom snarast. smile man vill ju inte komma sist på grund av en sån grej

hijackers är prima vid högre belastning på bakaxeln mkt last, släpvagnsdragning osv, man fyller dom med luft via en kompressor i bilen eller på macken. prova att pumpa dina på folkracebilen då blir den stummare i stötdämpningen (bra eller dåligt beror väl på körstil och bil samt underlag)
sitter stötdämpare av hijackerstyp, originalmonterat på min Explorer, dom justerar bakvagnshöjden per automatik, kallas även nivåreglering och liknande system finns även på flertalet moderna bilar.

Sök