3333
Sök

Volttalet sänks

85 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
#1
hej har en cheva malibu -79 när jag har inga lysen visar generatorn 14V när jag sätter på lysena på ger den 12V och när jag använder blinkers på hoppar volten itakt med blinkandet. Va är det för fel ?? nån som vet. Har kliat mig flint atav detta!!  remmen är bra ständ ,nya kol och nutt laddningsrelä.

Skulle va tacksam för svar MVH Alex  big_smile


Forummoderator
26 361 Inlägg
10 september 2012
#2
Gammalt batteri?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 024 Inlägg
10 september 2012
#3
Om du har en separat laddningsregulator, dvs inte inbyggd i generatorn, kolla så den inte har dålig jordanslutning. Även jordtråden från batteri till kaross kan vara värd att kolla på.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

85 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
#4
Mack skrev:
Gammalt batteri?

Batteriet är nytt


85 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
#5
Expoze skrev:
Om du har en separat laddningsregulator, dvs inte inbyggd i generatorn, kolla så den inte har dålig jordanslutning. Även jordtråden från batteri till kaross kan vara värd att kolla på.

Jo den är inbyggd i generatorn, på batterisidan har stora jord kabeln från batteriet till fästet för generatorn och en liten skit tunn kabel från batteriet till karossen, dock väldigt nära lysena. Men sen bak på motorn är det ju jordat från motor till torpedvägg. men den är lite skitig. kanske kan testa med en större kabel från batteriet till karossen.


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 september 2012
#6
Jorda ordentligt, men även en riktigt sliten rem kan ge sådana problem. Det svider att erkänna det men jag & minst tio andra skapligt kunniga killar missade den detaljen på en bil. Remmen var så hal att den inte drev fast den var spänd, funkade bra utan belastning men så fort man slog på något doppade spänningen helt ljudlöst.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

85 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
#7
RD_87 skrev:
Jorda ordentligt, men även en riktigt sliten rem kan ge sådana problem. Det svider att erkänna det men jag & minst tio andra skapligt kunniga killar missade den detaljen på en bil. Remmen var så hal att den inte drev fast den var spänd, funkade bra utan belastning men så fort man slog på något doppade spänningen helt ljudlöst.

Ja hade typ samma problem. Nya remmen slira likt förbannat fast den va ny och väl spänd. Då va de rem hjulet te generatorn som hade nötts ner så de va ju helt slätt så remmen fick inget fäste.  Bytte de då vart de bra slira inget.


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 september 2012
#8
19alex91 skrev:
RD_87 skrev:
Jorda ordentligt, men även en riktigt sliten rem kan ge sådana problem. Det svider att erkänna det men jag & minst tio andra skapligt kunniga killar missade den detaljen på en bil. Remmen var så hal att den inte drev fast den var spänd, funkade bra utan belastning men så fort man slog på något doppade spänningen helt ljudlöst.

Ja hade typ samma problem. Nya remmen slira likt förbannat fast den va ny och väl spänd. Då va de rem hjulet te generatorn som hade nötts ner så de va ju helt slätt så remmen fick inget fäste.  Bytte de då vart de bra slira inget.

Vi hann skifta fyra generatorer, ett batteri, göra nytt kablage under huven o.s.v....

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...


Sök