Hej! Lämnade in bilen för stora servicen för byte av kamrem och vattenpump. När jag fick tillbaka bilen så gick den sämre med ett mycket sämre acc. Den är Chippen och har 193 h men efter servicen så går den som original. Kan det vara så att chippnigen kan ha sluatat att fungera? Det känns som att den drar iväg mycket sämre på höga varv. Vad kan det vara? Mekaniken viste inte varför den gick sämre så tänkte kolla här om någon har varit med om något liknade? Kan det vara något så enkelt som att tendstiften är dåliga? Tacksam för tips mvh David
Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Du får fråga om de uppdaterat eller något, men jag tror inte det är något sånt. Visst de kan kanske göra nåt sånt, men det jag tänker på är att den modellen av GTI så var man tvungen att löda av chipet och programera. Gick inte via porten. Iaf inte av de ledande trimfirmor som jag kollade när jag hade min 01:a Har du laddtrycksmätare.? Vad är trycket på?
Nja.. vore skumt om turbon lägger av precis efter service. Men efter erfarenhet så är ju inte serviceställen perfekta. Även märkes. Kan ju t.ex vara nån slang som inte är på ordentligt eller av.. Sånt smått kan ställa till det ibland. Har man mätare så har man iaf koll på vad trycket är och hur det beter sig.
Jo klart han bytte den. Men jag åkte tillbaka och så kollade han den och han sa att det inte va något fel på remmen. Ska till en märkesverkstad och snacka med dem Tack för alla svar