2608
Sök

Drivaxel eller Koppling Volvo V70-99

17 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
Topplocket   Logga ut 

3170 besökare just nu (Topp: 6809, 2011-04-11)   166 550 medlemmar  StartBilarVideoFotoalbumProjektBloggarEvenemangKöp & SäljFöretagsregisterForumMedlemssidorMin sida▼

MedlemBilarVideoklippPrylannonserFöretagsregistretForum »  IndexSökMeddelandenProfilRegler och rubriksanvisningarHjälpVisa alla nya inlägg sedan senaste besöket    Markera alla trådar lästa
Sidor: 1
Skriv svar
Index » Generell felsökning (Motorteknik) » Drivaxel eller koppling Volvo V70-99
Idag 21:02:03#1 Topplocket
Medlem

Från: Partille
Registrerad: 2010-05-12
E-postDrivaxel eller koppling Volvo V70-99När jag startade bilen och backade jag ut från parkeringen,körde fram ca 5 meter innan det small till och bilen slutade driva.Det gick att lägga in växlarna men inget driv i hjulen,varken framåt eller bakåt.Men det lät som något "studsande" lager eller så hela tiden,med eller utan växel i!!Gick att bogsera med motorn igång,med eller utan växel (även backen) i!Vad kan detta troligast vara för galet????

8 252 Inlägg
15 september 2012
Tippar på att den vänstra drivaxeln hoppat ur sina splines i lådan. Är ju bara att hissa upp och ta av vänster framhjul så syns det om oljan runnit ur och om axeln glidit ut.

17 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
Ok!Jag har bytt höger styrled 2 mil innan.Om så är vad gör man åt detta i så fall?

8 252 Inlägg
15 september 2012
Trycker tillbaks axeln och häller i ny olja i lådan.

17 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Trycker tillbaks axeln och häller i ny olja i lådan.

Ok!Tack för rådet!Tar tag i detta direkt idag(nu när jag deppat färdigt)

17 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
Maasssa fettstänk runt höger drivaxel och det går att "ro" med drivaxeln!!!WAZZ UP??

8 252 Inlägg
16 september 2012
Ro med drivaxeln? Men du att det går att röra den långa drivaxeln om man tar tag i den in mot lådan eller vad?

17 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Ro med drivaxeln? Men du att det går att röra den långa drivaxeln om man tar tag i den in mot lådan eller vad?

Nja,när jag tar tag i axeln innan första damasken, från däcket sett,så kan jag ,typ,ro med den och då låter det som ett trasigt lager eller så samtidigt:(

Sök