1. För att tjejer tänder på män i uniform/män med makt/poliser ? 2. Känsla av makt 3. Uppmärksamhet
De flesta små pojkar drömmer väl nån gång om att bli polis eller brandman, få köra fort med blåljus och att få bära pistol. Vissa släpper aldrig det
Själv tycker jag också att det är löjligt att låtsas. Poliser är idag inget annat än samhällets städpersonal. Få resurser, dålig lön, kass arbetsmiljö, urkassa arbetstider, stora risker osv. Det är väl inget imponerande nånstans? (Däremot är det ju bra att det finns dom som vill jobba med det...)
så jävla klockrent sagt, kunde inte sagt det bättre själv
Men vill man ha en bil som ser ut som en civilbil så vill man väl leka polis? Inte fan skulle jag köpa en v70 och slänga in massa polisutrustning, tona rutor, på med antenner, o små extraljus i fronten för att likna lokala civilbilen om jag intevill leka polis, eller?
Oavsett om vill ha en bil som ser ut som en civilbil eller målad polisbil, så handlar det om ett intresse. Som sagt finns dom som tycker de e tufft. I flera amerikanska stater så ser polisbilar tuffare ut än Eu-polisbilar.
Dom som leker polis = dom som tar lagen i egna händer. Se detta klipp så ser du några som leker civilpolis.
Så gjorde några grabbar mot mig o farbrorn me men fail på dom att min farbror är en riktig polis så han tillkallade kollegor och dom beslagtog deras leksaker +att dom fick böter. Så sånt där är bara löjligt o dumt att hålla på med. Varför bygga en märkt eller civilpolisbil det finns ju att köpa. Har inge emot att det finns dom som gillar sånt men förtusan tänk innan handling, en dag kanske man leker med fel person o det är onödigt.
klart rätt åt dem,, jävligt dumt å LEKA polis,, töntar