3648
Sök

Vilken bil -är bäst för den ohändige?

360 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
Om man utgår ifrån att mannen kan inget om bilar och har tummen i mitten av handen...

Skulle ni sa satsa på en 2006 Mitsubishi Lancer eller 2001-2002 Volvo V40 bensinare? Ej turbo!
Jag tänker liksom att om något skulle gå sönder bör det gå smidigare till att laga Volvon än Mitsun? Billigare delar och nästan alla kan Volvo?

Eller tänker jag fel?
Senast redigerat av krakus (25 september 2012)

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
23 september 2012
beror vell helt på ska du ha nya original delar slår ju volvo de flesta rekord i pris.

men ska man in på märkesverkstäder är de nog lika dyrt vilket som.

så jag hade nog valt 06an pga nyare bil.

2 126 Inlägg
23 september 2012
Med tanke på att Volvo V40 av den årsmodellen är baserad på Mitsubishi Carisma så känns det som det kvittar tongue
Den fanns ju även att få med Mitsubishis GDI motor.

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 september 2012
Eller så köper man en Toyota eller en Honda som man inte behöver laga.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 637 Inlägg
25 september 2012
caromania skrev:

Eller Mazda.
Finns inget mer praktiskt att äga än vissa gamla japaner.

679 Inlägg
25 september 2012
caromania skrev:

Precis ja, Toyota eller Honda behöver man ju aldrig laga.. The irony is strong with this one!

679 Inlägg
25 september 2012
Navkapsel skrev:
Constantine skrev:
caromania skrev:

Precis ja, Toyota eller Honda behöver man ju aldrig laga.. The irony is strong with this one!

jämför med andra märken eller prova själv.

Jo vi kan väl jämföra lite, om du så kräver.

[TOKYO -- Toyota Motor Corp. said Thursday that it is preparing to recall 270,000 luxury vehicles world-wide, including some of its flagship Lexus LS sedans, to repair an engine problem.

The Japanese automobile manufacturer made the announcement as it works to promptly deal with safety concerns after criticism for responding slowly to global recalls of more than 8.5 million vehicles earlier this year.

Källa: "http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703426004575339851082780526.html"

Onödigt att återkalla 8.5 miljoner bilar, jag menar.. Toyota behöver man ju aldrig laga så varför återkalla så många? Det kan ju omöjligt vara fel från fabrik på ett så bra märke.

Vill inte heller veta hur "billigt" det blir sen när Priusens (som f.ö är den tråkigaste bil jag kört) batteri behöver bytas ut, eller de kanske aldrig går sönder heller, vad vet jag.. roll

Hiluxen har väl också problem med rost, speciellt på de kromade delarna av karossen.

Honda: "http://www.carcomplaints.com/Honda/Accord/2008/" ja vadå, bromsrelaterade problem behöver man väl heller aldrig laga på en Honda?

Det jag vill ha sagt är, att oavsett bil så finns det alltid någonting som kommer att gå sönder. Det finns ingen bil som aldrig går sönder, eller en bil man aldrig behöver laga. Missförstå mig inte, Toyota har tillverkat bra bilar, likaså Honda, det är själva påståendet om att saker aldrig går sönder som stör mig.
Senast redigerat av Constantine (25 september 2012)

1 534 Inlägg
25 september 2012
Constantine skrev:
Navkapsel skrev:
Constantine skrev:

jämför med andra märken eller prova själv.

Jo vi kan väl jämföra lite, om du så kräver.

[TOKYO -- Toyota Motor Corp. said Thursday that it is preparing to recall 270,000 luxury vehicles world-wide, including some of its flagship Lexus LS sedans, to repair an engine problem.

The Japanese automobile manufacturer made the announcement as it works to promptly deal with safety concerns after criticism for responding slowly to global recalls of more than 8.5 million vehicles earlier this year.

Källa: "http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703426004575339851082780526.html"

Onödigt att återkalla 8.5 miljoner bilar, jag menar.. Toyota behöver man ju aldrig laga så varför återkalla så många? Det kan ju omöjligt vara fel från fabrik på ett så bra märke.

Vill inte heller veta hur "billigt" det blir sen när Priusens (som f.ö är den tråkigaste bil jag kört) batteri behöver bytas ut, eller de kanske aldrig går sönder heller, vad vet jag.. roll

Hiluxen har väl också problem med rost, speciellt på de kromade delarna av karossen.

Honda: "http://www.carcomplaints.com/Honda/Accord/2008/" ja vadå, bromsrelaterade problem behöver man väl heller aldrig laga på en Honda?

Det jag vill ha sagt är, att oavsett bil så finns det alltid någonting som kommer att gå sönder. Det finns ingen bil som aldrig går sönder, eller en bil man aldrig behöver laga. Missförstå mig inte, Toyota har tillverkat bra bilar, likaså Honda, det är själva påståendet om att saker aldrig går sönder som stör mig.

Tack!
Det finns en tendens här på Garaget, även på folk som man träffar i det vanliga livet, att köper man en Toyota så slipper man ALLA problem, det är bara att tanka och köra.

Något säger mig att detta inte är hela sanningen, men alltid så störande när folk skall höja Toyota till skyarna...

4 637 Inlägg
25 september 2012
jetta16v skrev:
köper man en Toyota så slipper man ALLA problem, det är bara att tanka och köra.

Mycket klok och sann mening.

Forummoderator
9 299 Inlägg
25 september 2012
Odiskutabla fakta att Toyota, Mazda och Honda håller bättre än det mesta. Sedan kan pojkarna som hyllar de tyska sk premiumbilarna säga vad de vill. Tyvärr, det finns inget mer att diskutera i den frågan om vi ska hålla oss till verkligheten.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

679 Inlägg
25 september 2012
caromania skrev:
Odiskutabla fakta att Toyota, Mazda och Honda håller bättre än det mesta. Sedan kan pojkarna som hyllar de tyska sk premiumbilarna säga vad de vill. Tyvärr, det finns inget mer att diskutera i den frågan om vi ska hålla oss till verkligheten.

Ja, nu är faktan helt plötsligt odiskutabel för att den motsäger sig ditt påstående om att Toyota, Mazda och Honda aldrig behöver lagas. Herregud människa, vakna upp och inse att vi lever på planeten jorden.

406 Inlägg
25 september 2012
Köp en damcykel om du inte kan laga bilar. Eller en Skoda Felicia.

1 327 Inlägg
25 september 2012
Köp en bil som det finns många av i Sverige så blir reservdelarna även billigare för det mesta. Står valet mellan Mitsubishi Lancer och Volvo V40 så är nog V40 att föredra rent ekonomiskt.

1 534 Inlägg
25 september 2012
Aero T16 skrev:
Köp en bil som det finns många av i Sverige så blir reservdelarna även billigare för det mesta. Står valet mellan Mitsubishi Lancer och Volvo V40 så är nog V40 att föredra rent ekonomiskt.

Kan påtala om existensen av eBay, finns hur mycket delar som helst på t.ex. tyska eBay till tyska bilar.
Möjligt att det finns mkt delar till bilar från andra delar av världen också, menar bara att man är inte begränsad till att köpa allt från en fysisk butik här i Sverige längre, därmed måste man inte köpa Volvo/Saab för att få tag på billiga reservdelar...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 september 2012
Navkapsel skrev:
jetta16v skrev:
köper man en Toyota så slipper man ALLA problem, det är bara att tanka och köra.

Mycket klok och sann mening.

Skitsnack Navkapsel, Toyota har sina problem och missar de med likt alla bilmärken.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök