3244
Sök

Volvo 945 motorbyte till turbo krångel med boxar/spridare.

4 Inlägg
25 september 2012
Trådstartare
tjenare! har slängt i en b230 LTT motor från en 940 i en 945. fick med bränsle box från ltt motorn men när motorbytet var klart så gick bilen i kanske bara 3-4 min och dog sen. bytte till orginal box alltså från en fb bilen gick men välldigt dåligt. bytte spridarna på motorn till orginal från fb motorn och lödde motstånd till dom. vart inget bättre av dä. satte sen i en bränsle box från en ft motor och motorn gick kanon i ca 3-4 min dog sedan o starta inte mer med den boxen. frågan är vad måste jag göra för att bränsle boxarna inte ska gå sönder hela tiden? har hört att man kan ta spridarna från en 16valve motor för att det inte behövs något motstånd till dom.. men vill ju att bilen ska gå bra med tomgång osv. tacksam för hjälp.mvh

449 Inlägg
25 september 2012
första gången du starta den glömde du spridarmotstånden?? sen bytte du till fb boxen och lödde motstånd till fb spridarna??

Full Fart Spar Tid!!!

449 Inlägg
25 september 2012
sätt ditt motstånd på ltt spridarna så ska du kunna provköra med fb boxen.. och då ska inget bränna..den startar och går fint med gl boxarna men går inget vidare på laddtryck men den ska ju inte paja mer tills du hittar en turbo box till..
Senast redigerat av robert___j (25 september 2012)

Full Fart Spar Tid!!!

2 452 Inlägg
25 september 2012
hjälper nog inte om han har brännt boxarna redan,sen kan man flytta över chipet från turboboxen till en gl box o den kommer gå bra...under förutsättning att det är en 946 box med en 3 instanstad i nummret på kretskortet

döden kommer tillbaka

4 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
det stämmer att motstånden glömdes tänkte som så att det skulle funka med bränsleboxen från ltt motorn.. men motståndet satte vi dit med ltt spridarna (skrev fel där), o sedan ftt boxen..o då sa den upp sig med. så nu har vi ltt spridarna med motstånd samt gl boxen, men bilfan går som en påse skit endå, men mest på tomgång så att säga!

449 Inlägg
26 september 2012
ryck ur lamnda sonden och testa om det blir bättre... är det kortis i den blir de ochså skit

Full Fart Spar Tid!!!

4 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
okej ska prova det direkt!smile

4 Inlägg
27 september 2012
Trådstartare
har en fråga om motsånden till spridarna, mycket möjligt att jag gjort de fel.. men hur gör man på enklaste sättet med motstånden till spridarna har någon en bra förklaring vore de bra!mvh

449 Inlägg
27 september 2012
du har ju en primär kabel från boxen som delar sig till alla fyra spridarna där sitter motstånden orginal monterade.. hur har du satt dina??

Full Fart Spar Tid!!!

Sök