Hej. Behöver lite hjälp då jag är lite vilse. Bilen är speedparts steg 2 trim, var en kille här på garaget som sa att den skulle ladda 1.2bar men den svajade i laddet upp till 1.5 bar då kopplingen slira samtidigt. Hade en till magnetventil hemma och den laddade 0.5 0.7 och då blöddrar motorn rejält. Köpte ytterligare en magnetventil som enligt säljaren var 3 månader gammal och det laddar oxå 0.5 0.7 och blöddrar oxå som fan! By the way så ibland kan turbon släppa igenom olja i avgasröret så det är oljerök puffar i avgasröret mellan växlingarna då och då(turbon börjar bli dålig?)
Varför den blöddrar tror jag är att styrboxen matar soppa men turbon laddar och det blir förmycket soppa som ej förbränns?? Kan det varav något annat som har med laddtrycket att göra! Väldigt tacksam för svar då jag fyller 16år den 25te och är väldigt desperat att saaben ska då funka 1000% till övningskörningen!!
Magnetventilen kan inte orsaka att motorn går orent. Som du beskriver skulle jag tippa på att det är ett tändningsrelaterat problem 1) Testa en annan tändkasett 2) Byt stift (NGK BCPR7ES-11)
Magnetventilen kan inte orsaka att motorn går orent. Som du beskriver skulle jag tippa på att det är ett tändningsrelaterat problem 1) Testa en annan tändkasett 2) Byt stift (NGK BCPR7ES-11)
helt nya sådana tändstift! med den andra magnetventilen som svajar till 1.5 bar så blöddrar motorn inget inget! men borde inte turbon ladda mer än 0,7 även om bilen blöddrar?
När du laddar 1.5 hugger det till i bilen då eller slutar den att ladda vid 1.5? Att bilen blöddrar är tändningsrelaterat. O läcker den olja så att den blåryker så är turbon slut.
V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
När du laddar 1.5 hugger det till i bilen då eller slutar den att ladda vid 1.5? Att bilen blöddrar är tändningsrelaterat. O läcker den olja så att den blåryker så är turbon slut.
nej den rycker ej till, den laddar runt 1 bar, sen svajar den upp till 1,5 bar då kopplingen slirar sen går laddet ner runt 1 bar igen,
den ryker inte jämn bara ibland, inge olja i tryckrör eller vid impellern och inga onormlt glapp heller.