3320
Sök

Få igång volvo 142 1971 som stått i 4 år

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
26 september 2012
1-3-4-2 motsols.... Det där med olika rotation på fördelare har drivit mig till vansinne vid två tillfällen. Båda gångerna mitt i natten precis innan besiktning.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Biltok
31 Inlägg
27 september 2012
RD_87 skrev:
1-3-4-2 motsols.... Det där med olika rotation på fördelare har drivit mig till vansinne vid två tillfällen. Båda gångerna mitt i natten precis innan besiktning.

du är inte den enda som gjort den tabben! man blir lika lycklig var gång

Män Med Hjärna Kör Bilar Med Stjärna

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
27 september 2012
Fritz_85 skrev:
RD_87 skrev:

Jo men sånt händer ju bara när man har bråttom.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Biltok
31 Inlägg
27 september 2012
RD_87 skrev:
Fritz_85 skrev:
RD_87 skrev:

Jo men sånt händer ju bara när man har bråttom.

precis! eller innan man kom på detta i mekandets begynnelse! då kunde man detta med att klia sig i huvudet

Män Med Hjärna Kör Bilar Med Stjärna

37 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
Har varit seg på att uppdatera...   går inget vidare med bilen, ändrade iaf tändkablarna så dom står i rätt tändföljd, alla stift har en fin blå gnista, när man drar på starten så ger den inga livstecken utan smäller bara och hostar från förgasaren (su)..   man kanske skulle ta ett komp test på han för märkte att om man gasar fullt när man drar på starten så låter det som att lager svarvar mott nått. 

blir nog motorbyte...

4 oktober 2012
skift forgasser, og dra i gang bilen smile

Sök