3297
Sök

Ni som kör Evo !

2 230 Inlägg
21 mars 2012
dj_padde skrev:
Mappningen vet ja inte står på japanska:p servic ska göras inom kort.  Bbl? vet ja inte ens ad det e :p

BBL= Bredbands Lambda :smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

1 813 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
Hee jaha nu e ja med ned bbl:p får bli en sådan smile kovan. Bilen e ju ny besiktigad så borde väl dom märkt isf? värdena på besiktninga pappret ser ra ut inte allt för höga. Tanka fullt igår igen så e nere under halv tank precis nu å har passerat 11 mil så kanske kommer lite längre denna gången:p för denna tanken har ja inte gasat något alls så vi får väl se. Men dlm ligger runt 1,3 då vid standar körning? borde varit större tank på dom så man slipper tanka varannan dag:p

Åk före du så väntar jag på dig där..!

110 Inlägg
21 mars 2012
dj_padde skrev:
Hee jaha nu e ja med ned bbl:p får bli en sådan smile kovan. Bilen e ju ny besiktigad så borde väl dom märkt isf? värdena på besiktninga pappret ser ra ut inte allt för höga. Tanka fullt igår igen så e nere under halv tank precis nu å har passerat 11 mil så kanske kommer lite längre denna gången:p för denna tanken har ja inte gasat något alls så vi får väl se. Men dlm ligger runt 1,3 då vid standar körning? borde varit större tank på dom så man slipper tanka varannan dag:p

ja sant faktiskt, vet richard skyline med hade 60l tank eller vad det var kom typ 20/30 mil max med^^ men fan evo har man ju inte hört att dom e törstiga precis vid lung körning

Team Dr. r-unk racing 100% idioti men va fan gör det!
Vi är ju bönner!

57 Inlägg
21 mars 2012
BBL är Bredbandslambda.

sitter det luftmassemätare på dessa bilar??? isåfall kan det ju vara den som e kass.
annars kan det vara lambdan som e kass, den har ju typ samma funktion som llm.
Senast redigerat av Crew_Crille (21 mars 2012)

716 Inlägg
21 mars 2012
1. Koppla ur LMM å kör en liten sträcka, om bilen betér sig konstigt så mår LMM bra, om det inte märks en skillnad så är den trasig och kan vara boven.

2. Kolla tändstift, byt olja/filter, sök felkoder, kolla slangar under huven (trasiga?) service helt enkelt...

3. Mappa om, helst på en firma som vet vad dom gör.

Nått jag skulle provat... Min drack i snitt 1l/mil på motorvägen om ja körde lugnt.

Mvh, Krist

1 813 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
Börjar mef 1 & 2 an smile blir te helgen en genomgång av den smile

1 813 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
Japp sitter luftmassemättare på en 3" med hks svampfilter öppet=)

57 Inlägg
21 mars 2012
jag tippar på att llm inte vill lira längre. oftast så är dom inte så glada för öppna luftfilter. det finns dom som klarar av det men......

1 813 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
Får kolla lmm i morgon=) man kör vill ju inte köra någon onödig körning just nu haha:p

77 Inlägg
11 oktober 2012
Min ligger mellan 0.9-1 liter milen. Där ska dem ligga ungefär, är din mappad i japan senast så bör du mappa om den för svensk väg! Då både bensinen och luften spelar roll. Dem kör väl på över 100oktan där? Så ny mappning är ett måste för din evo.

110 Inlägg
11 oktober 2012
Det var grenrörs packningarna som läckte som gjorde allt för häva i sig bensin wink var det ej så padde lille smile ?

Team Dr. r-unk racing 100% idioti men va fan gör det!
Vi är ju bönner!

593 Inlägg
11 oktober 2012
Vet inte om du fått ordning på detta än, men tanken slog mig precis nu när jag snavade över tråden angående soppapumpen.
Det står att du inte vet vad det är för pump du har i tanken, om den är utbytt så kan man ju fundera över hur det är gjort.
Nu vet jag inte alls hur det ser ut på dessa bilar, men, de kanske kan vara så att man har fuckat bränslemätaren? Om det är en flottör eller liknande så kanske man sabbat de när man installerat nya pumpen?

Bara en tanke som inte kostar något att kontrollera.. smile

//Jerker

Sök