3266
Sök

Hur bygger man ett avgassystem med bra motstånd till m50b25

692 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
Hej tänkte höra om det är några här som har lite tips och ideer på hur man kan. bygga ett avgassystem som har bra motstånd (rättmostånd för m50b25) men som låter lite roligare en orginal.

Mvh jimmy

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
10 juli 2012
Om du googlar lite så hittar du säkert lite dimensioner på sportavgassystem till din motor.
Inte för att jag tror att du kommer märka någon effektskillnad på en motor med så lite hästar.
Annars är ju 2,5 eller 3" från katten och en typ Simons dämpare längstbak ett klassiskt recept för att få en Bmw 6a att låta härligt.
Men är de effekt du är ute efter är så är grenrören den värsta flaskhalsen av ditt avgassystem.
Senast redigerat av marwin_of_sweden (10 juli 2012)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

fälg fantast
1 086 Inlägg
10 juli 2012
2.5 tums från katt halvsats, till 2 tum i slutet med en dämpare

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

692 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
marwin_of_sweden skrev:
Om du googlar lite så hittar du säkert lite dimensioner på sportavgassystem till din motor.
Inte för att jag tror att du kommer märka någon effektskillnad på en motor med så lite hästar.
Annars är ju 2,5 eller 3" från katten och en typ Simons dämpare längstbak ett klassiskt recept för att få en Bmw 6a att låta härligt.
Men är de effekt du är ute efter är så är grenrören den värsta flaskhalsen av ditt avgassystem.

oki ska inskaffa ett extraktor så fort ja hittar ett:P hehe ska söka lite tänkte ja

min tanke tillobörja med var att

port får bli lite senare

plana får bli lite senare

extraktor tillobörjan

nytt avgassystem tillobörjan

hitta några kammar får bli lite senare

lätta tillobörja med

o allmen renovering  lite senare

692 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
vad säger m50b25 om katten ?  endel bilar blir skit sega om man tar bort den . men endel går bättre utan katt:P så vad tror ni tongue natar att det bara sitter en katt på bilen.

1 482 Inlägg
10 juli 2012
Köp en sportkatt eller racekatt istället.

Hela mitt avgassystem på E30n från grenrören är 2.5tum och allting är från Biltema och det låter ganska hårigt.
Kostade allt som allt ca 4000kr att bygga ihop.
Består av 2st ljuddämpare och en fullflödes sportkatt.

BLT Service
Theracords Music Label

692 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
Noxxer skrev:
Köp en sportkatt eller racekatt istället.

Hela mitt avgassystem på E30n från grenrören är 2.5tum och allting är från Biltema och det låter ganska hårigt.
Kostade allt som allt ca 4000kr att bygga ihop.
Består av 2st ljuddämpare och en fullflödes sportkatt.

oki smile kan ju börja där  smile

Thedriftking
10 juli 2012
Mitt system är:
Org grenrör -> 3" racekatt -> 3" fullflödesdämpare bak
(hela systemet i 3")

692 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
Ska man sattsa på att köra 2" hemma byggt extraktor och 2'5" grenrör och resterande avgassystem.kan det funger?vad tror ni . eller ska man köra 2'5"rakt över eller 2"rakt över

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
16 augusti 2012
Kolla min svarta. Låter ball som fan. Typ 10 trimmade mt5or smile

Extraktor - 3" - race katt - 3" - halvrensad simsonsdämpare + "dtm" utblås

Eller den silvriga! Går ganska så "tyst"

"extraktor" - roterande ljuddämpare - 3" - dämpare - 3" - dämpare med 2st 3" utblås.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

731 Inlägg
16 augusti 2012
Röda 525an ja hade var handbyggt system från Uppsala avgasteknik. Dom byggde 2,5" med race katt i alla fall. Grymt ljud i den bilen.
Volvo har samma motor, den kör jag m3 3,2L grenrör och resten 2,5" med sport katt och två ljuddämpare.
Prövade först med endast katt och slutdämpare men fick ett extremt resonansljud då. Så två dämpare känns som ett måste..

692 Inlägg
17 augusti 2012
Trådstartare
Hmm tror ja bygger ett :)men ska skissa lite får vi se .och mäta lite vad som blir bäst.ska ju ha bra prestandard framför allt .avgSsystemet utgör ju en väldigt stor del av en välfungerande motor smile

284 Inlägg
13 oktober 2012
Jag har en e36 där jag slängt på ett extraktor men inte hunnit bygga ett avgassystem än men jag tänkte köra med 2,5" från extraktor fram till katten som är 3" sedan en ljuddämpare på 3" och fortsätta bakåt med 3" med 2 utblås. Bygger väl troligtvis det i veckan som kommer, kan meddela hur det blev isf smile

Checka gärna in mitt bimmer projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=256668/
Spar liv! Kör som en tjej.

volvoraggare
4 776 Inlägg
13 oktober 2012
JohanssonN1 skrev:
Jag har en e36 där jag slängt på ett extraktor men inte hunnit bygga ett avgassystem än men jag tänkte köra med 2,5" från extraktor fram till katten som är 3" sedan en ljuddämpare på 3" och fortsätta bakåt med 3" med 2 utblås. Bygger väl troligtvis det i veckan som kommer, kan meddela hur det blev isf smile

snyggare me större utblås typ fyra tum

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

284 Inlägg
14 oktober 2012
ironhead skrev:
JohanssonN1 skrev:

Nja tveksamt, inte någon större skillnad på 3 och 4" iaf

Checka gärna in mitt bimmer projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=256668/

...has left the building...
4 474 Inlägg
14 oktober 2012
ironhead skrev:
JohanssonN1 skrev:

Nu är det en BMW vi pratar om inte en Voflo som man tänkt o (försöka) bränna däck med nere vid byns korvmojj för att "impa" på fjortisarna big_smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

692 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
dawwe skrev:
ironhead skrev:
JohanssonN1 skrev:

Nu är det en BMW vi pratar om inte en Voflo som man tänkt o (försöka) bränna däck med nere vid byns korvmojj för att "impa" på fjortisarna big_smile

hahahah så sant wink men bmw kommer användas till drifting på bana tongue istället för o impa på fjortisar hhahahXD

284 Inlägg
14 oktober 2012
gtjim skrev:
dawwe skrev:
ironhead skrev:

hahahah så sant wink men bmw kommer användas till drifting på bana tongue istället för o impa på fjortisar hhahahXD

Håller med dawwe där haha

Sök