3428
Sök

Etanolkonvertera bil äldre än -93. !TILLÄGGSFRÅGA GÄLLANDE SLANG!

KHRacing
28 maj 2012
WunderBara_David skrev:
om dom ska ha sådant avgas intyg som du snackar om så hoppas jag verkligen att det blir "etanol status" med lite lägre skatt å sånt bös. annars så har jag bara hittat att man ska ha intyg på att effekten inte överstiger orginal bortsett från 5%. sedan mäter dom ju såklart avgasvärdena på besiktningen som med alla andra bilar.

grymt pris på TS-Motor! synd att det är lite långt å köra... vad är det för intyg dom ger då? jag vill ju bara visa att effekten inte skenar iväg.

Det är enbart tre körningar i bänken på effekten alltså.

57 Inlägg
28 maj 2012
Trådstartare
"Reglerna ger alltså ganska stora möjligheter till "hemkonvertering" av äldre bilar. Man får då byta det som behövs för att klara omställningen till E85, även motorns styrdator, faktiskt."

den biten gillade jag, "även motorns styrdator". med mina ögon kan jag läsa mellan raderna * david du får byta till ett annat sprut!!! *   ingen annan som kan läsa samma sak?tongue

57 Inlägg
28 maj 2012
Trådstartare
KHRacing skrev:
WunderBara_David skrev:
om dom ska ha sådant avgas intyg som du snackar om så hoppas jag verkligen att det blir "etanol status" med lite lägre skatt å sånt bös. annars så har jag bara hittat att man ska ha intyg på att effekten inte överstiger orginal bortsett från 5%. sedan mäter dom ju såklart avgasvärdena på besiktningen som med alla andra bilar.

grymt pris på TS-Motor! synd att det är lite långt å köra... vad är det för intyg dom ger då? jag vill ju bara visa att effekten inte skenar iväg.

Det är enbart tre körningar i bänken på effekten alltså.

jo jag vet, dock såg jag nu att 1000 spänn e även vad maxxtuning tar för effektmätning. får kolla lite mer priser för mappning,

57 Inlägg
28 maj 2012
Trådstartare
TS-Motor skriver TYDLIGT att dom INTE vill mappa megasquirt.

KHRacing
28 maj 2012
WunderBara_David skrev:

Inget jag vet någe om tyvärr, jag bara skrev vad jag visste om bromsningspriset wink

57 Inlägg
28 maj 2012
Trådstartare
KHRacing skrev:
WunderBara_David skrev:

Inget jag vet någe om tyvärr, jag bara skrev vad jag visste om bromsningspriset wink

gör inget;)

57 Inlägg
7 juni 2012
Trådstartare
har ringt runt till  lite hydraul firmor men hittar ingen som har en stålomspunnen slang som tål etanol, hydroscand har en slang som tål etanol men det står dock inte att den gör det. behöver intyg på att slangen jag använder är "etanol kompatibel". slangen ska vara 8mm i diameter men det är omöjligt o hitta...

edit: ingen som vet nån slang nån stans?
Senast redigerat av WunderBara_David (7 juni 2012)

2 117 Inlägg
57 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
shiet, länge sen. hittade slang hos hydroscand.

KHRacing
13 oktober 2012
WunderBara_David skrev:
har ringt runt till  lite hydraul firmor men hittar ingen som har en stålomspunnen slang som tål etanol, hydroscand har en slang som tål etanol men det står dock inte att den gör det. behöver intyg på att slangen jag använder är "etanol kompatibel". slangen ska vara 8mm i diameter men det är omöjligt o hitta...

edit: ingen som vet nån slang nån stans?

be Hydroscand att ta ett papper med deras logga på & skriva ett simpelt intyg.

räcker med texten.

slang av nodellen XXXX är Etanolgodkänd.

57 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
jag gjorde det o fick en bunte papper där dom markerat me markeringspenna över vad slangen heter och sedan vad den håller för så slangarna ska dom inte kunna klaga på.

Sök