HereComesTrouble skrev:
baltis skrev:
HereComesTrouble skrev:
Det är väldigt svårt att få det att gå ihop när det handlar om billiga bilar runt ett par hundratusen.
Men det säger sig väl självt!?
Riktigt lönsamt blir det inte förens man närmar sig runt en halv miljon och uppåt.
Så ta inte någon billig svensson bil som jämförelse tack.
Att du sen har bredare framdäck än jag har bakdäck, ja det var ju bra... för jag har då både längre och bredare ... än dig
Corvette måste ju vara en riktigt svensson bil... då den faktiskt är billigare än dom flesta bilarna som står på "svenssons" uppfarter...
Du lägger nivån hög i den här tråden..
Ja, varför inte.. dom är väldigt prisvärda.
Spelar ingen roll vad man säger, du är så insnöad så du varken ser eller hör iallefall.
Och var snäll och börja inte ändra reglerna bara för att du förlorar argumenten.
"Lönar det sig att trimma?" var frågan, inte inredning..stereo..mm!
Om du med insnöad menar att jag inte köper argumentet "det lönar sig visst att trimma" så ja då är jag insnöad.
Trimma betyder väll att göra något bättre/förfina, alltså inte bara motorn, utan hela bilen, och då självklart även inredning och stereo mm.
Och jag är fortfarande seriöst intresserad, och ditt exempel med corvette är jag tacksam för. Då jag faktiskt gått och funderat på att ta hem en zr1a, men då vet jag ju nu att det inte är lönsamt. Men till just den bilmodellen presenterade du ju både en lista på vad som man ska förbättra på en vanligt corvette och ungefär vad det kostar.
Det har du ju dock inte gjort på dom andra bilmodellerna du pratar om.
Och självklart försvarar jag ju m3 e46, då jag genom att ha haft en nu i drygt 2 år faktiskt lärt mig en del om dom och vad som skiljer mot en vanlig e46 och därför vet vad det skulle kosta.
Självklart sänks tonen då vissar personer 4 inlägg i rad bara säger att "köpa m3 e46 är idiotiskt, köp 318 istället och trimma, har du dåligt samvete över att du inte gjorde det eller" dock kan dom inte, hur många gånger man än ber dom, presentera ett "recept" på det hela.
Folk verkar även tro att man på en helg utan varesig större kunskaper verktyg maskiner eller pengar utan problem man skohorna i vilken motor som helst i vilken kaross som helst och få allt att lira utmärkt