11 oktober 2012
Trådstartare
Hej jag skulle bli enormt glad om någon kunde hjälpa mig med vad felet är på min bil..
Det är väldigt märkligt.
Hade samma problem i våras men det gick över när det blev typ april, maj.
Men nu har det kommit tillbaka, Jag går upp o ska köra till jobbet på morgonen halv 6, då startar bilen utan problem dock går den ryckigt i början.
MEN sen när jag skall åka hem, framåt 13.30 så är det precis att jag får igång den.
vrider om nyckeln och håller ner kopplingen med ettan i.. släpper inte nyckeln.. gasar hela tiden.. det låter som den snart ska starta hela tiden samtidigt som det kommer smällar från avgasröret precis hela tiden.. så kan jag sitta i uppåt en eller 2 två minuter.. sedan när man hör att den nääästan startar så släpper man nyckeln o ger full gas upp till 4000 varv. gör man inte det så får man börja om igen.. när man gjort detta fungerar bilen och det är bara att åka iväg.. och resten av dagen startar den klockrent.. men går lite ryckigt o segt hela tiden.
Ingen jag känner har en aning om vad detta kan bero på och jag förstår det verkligen inte..
OCH DETTA ÄR BARA PÅ TIDIG VÅR OCH KALLA HÖST DAGAR NÄR SOLEN STÅTT PÅ INNAN JAG SLUTAR JOBBET.
Måste i mina ögon ha med vädret att göra..