3065
Sök

Fastrostade spindelleder volvo 945 - 94

536 Inlägg
19 oktober 2012
Trådstartare
#1
Hej, som topic lyder så har mina spindelleder rostat fast nåt så in i helvette, skulle slänga på sänksats men fick inte loss spindellederna från länkarmen... pajjat en avdragare nu och använt nästan en flaska rostlösare samt värmt på skiten men den rör sig inte en mm, nån som har något tips på hur jag kan få bort dom? MVH


Golle
448 Inlägg
19 oktober 2012
#2
Det smidigaste sättet är om du har en extra domkraft. Du lossar muttern på spindelleden sen hissar du upp domkraften på skruven på spindelleden så du sätter spänn på den. Sen slår du med hammare på godset på fjäderbenet runt om där spindelleden sitter fast å lossnar den smile

James May: In other news.... I've fitted a fan!

1 450 Inlägg
19 oktober 2012
#3
Slägga!!smile hamra på bara, har själv vart med om att dom sitter fast:p

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

535 Inlägg
19 oktober 2012
#4
Du får använda en "gaffel" och en slägga. Lossnar direkt då.


536 Inlägg
19 oktober 2012
Trådstartare
#5
DKn skrev:
Du får använda en "gaffel" och en slägga. Lossnar direkt då.
gaffel? slägga har jag testat, funka inte så bra...


241 Inlägg
20 oktober 2012
#6
större slägga

Personbils tekniker
238 Inlägg
20 oktober 2012
#7
Du behöver ju inte ur med spindelleden? Bort med bromsok, styrled och kränkningshämmare och ev abs kabel sen "viker du ut fjäderbenet ut ur hjulhuset och byter fjädern på plats smile


One Man Clan
4 287 Inlägg
20 oktober 2012
#8
jag röstar på purrres alternativ, går så mycke fortare smile


en kofot kan man hjälpa till å spänna ner med om de behövs smile bara stoppa in mellan bärarmen å infästningen å ställa sig på skiten så viker man ner de smile


536 Inlägg
20 oktober 2012
Trådstartare
#9
Purrre skrev:
Du behöver ju inte ur med spindelleden? Bort med bromsok, styrled och kränkningshämmare och ev abs kabel sen "viker du ut fjäderbenet ut ur hjulhuset och byter fjädern på plats smile
men problemet är att jag måste byta dom... damasken e kass, så tänkte göra de lite lätt o smidigt när fjäderbenet ändå skulle loss


5 089 Inlägg
20 oktober 2012
#10
Avdragare? Är väll samma modell som en styrled? sätter sig bara hårade med avdragare, Slå med storsläggan på sidan så lossar det.

\Lindgren

536 Inlägg
20 oktober 2012
Trådstartare
#11
FLindgren skrev:
Avdragare? Är väll samma modell som en styrled? sätter sig bara hårade med avdragare, Slå med storsläggan på sidan så lossar det.
fast en styrled har inte samma belastning som en spindelled har, ska testa detta smile tack för alla svar! ut i garaget och bruka lite våld nu då



Sök