Thorssa skrev:
Som det ser ut på Kristian_Vs bil tycker jag iaf att det ska se ut!
Tackar!
Bak blev det helt perfekt, enligt mig.
Jag lämnade det som sagt lite extra bulligt fram (Inte så snygt, men det gör en stor skilnad när man kommer nära trotoarkanter.) Sitter 7x17" fram med 225/45-17", 215 skulle nog se bätre ut. Alternativt 7.5" bred fälg, men lite extra gummi gör gott när man skall parkera.
Nästa uppsätning kommer bli perfekt. Blir tvungen att sälja dessa, då kommande broms uppgradering gör att framfälgarna inte kommer fungera mer.
Med CoilOvers bak får jag i 305or när original spiralfjädern försvinner. Fram får man klämt in 245or. Blir kul, eftersom bilen inte såldes med styrservo.
(Finns några med elektrisk servo monterad från fabrik, men det var inte med på options listan.) Sitter dock servo pump på blivande motorn. Kanske skall montera nya Corvettens styr snäcka, 2.1 varv mellan fulla styrutslag.
= Gocart!
Annars är det svårt att hitta vad som max går på, specielt fram, då hjulen svänger. Men även bak kan fjädringsrörelsen ställa till det.
Jag frågade runt vad andra hade för hjul. Sedan frågade jag de som gått över gränsen, var tar det i?
Sedan fick man klura lite till...
215 går på Fieron, så mycket viste jag. Så jag körde 225 och ökade offset (Jag köpte ju nytt, då kan man välja själv.) med 3mm.
För mig lyckades det till 99%, det tar i fram när jag svänger ca 60% och fjädringen nästan botnar, så touchar det precis så man hör det. Det blev mao så exakt att det botar sig själv innom ett par hundra mil, när däcken slits den där millimetern.
"_saab", att det tar i, behöver inte innebära katastrof, det går ofta att lösa. Beror ju på var det tar i.