3245
Sök

Saab 9-3 startar inte ! Söker tips

25 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
Som rubriken låter min bil startar inte. Har kommit fram till att soppapumpen har gjort sitt. Jag har beställt hem en ny pump som kommer i veckan. Enda jag tvekar över är hur jag ska gå tillväga. Jag har funderar på att istället för att plocka ner hela tanken klippa upp plåten för att komma åt pumpen uppifrån. Men jag funderar över hur lång tid och hur mycket jobb det kan va att plocka ner hela tanken istället ? Undrar även om jag klipper i plåten uppifrån har ni nån ide om vad jag kan täta plåten med när jag viker tbx den ? Tacksam för alla svar /Mvh Jonas smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 oktober 2012
Har du kontrollerat din bil? Jag är inte van vid att arbeta med SAAB men har för mig att 9-3 har en inspektionslucka medan nya 900 (Med samma kaross) inte har det?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 327 Inlägg
23 oktober 2012
Köp en Haynes innan du börjar klippa i plåten! De pengarna är väl spenderade på en verkstadshandbok om man inte vet hur man ska gå till väga.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
23 oktober 2012
900 Har ingen lucka, det stämmer, vi saabägare brukar kapa upp ett hål. Det finns ett runt plastlock, för kontakter för abs o pump, om man går 1.5 dm till vänter sitter pumpen, där kapar man! smile

Drar breställ genom McDriven
228 Inlägg
23 oktober 2012
Är man inte petnoga så är det ju absolut lättast att kapa upp ett större hål. Annars är det inte hela världen att plocka ner tanken på en gammal 9-3a heller..

No dice !

1 705 Inlägg
25 Inlägg
24 oktober 2012
Trådstartare
Tack för alla tips smile Extra tack rcy för tipset underlätta sjukt mycket smile

Sök