2848
Sök

Nissan 200sx s13 "Dirtbag" (ca18det) just nu Motor! trim/renovering

343 Inlägg
25 oktober 2012
#101
J_W skrev:
Varför sätter man i pinnbultar i dessa motorer för?
Har sett att en del monterar en såndär plåtpackning också...


Varför då? Kan ingen förklara det för mig?

känner mig lite lost....

stål packning är de, de är för att dom klarar mycket mer tryck än vad org gör,
säg tex att du du ska köra på 1,7 i lad då kommer inte org packningen klara av de så länge
mot om du kör på en som är i stål.

det luktar bränt gummi
(Dyslektiker)!

74 Inlägg
25 oktober 2012
#102
falkon93 skrev:
J_W skrev:
Varför sätter man i pinnbultar i dessa motorer för?
Har sett att en del monterar en såndär plåtpackning också...


Varför då? Kan ingen förklara det för mig?

känner mig lite lost....

stål packning är de, de är för att dom klarar mycket mer tryck än vad org gör,
säg tex att du du ska köra på 1,7 i lad då kommer inte org packningen klara av de så länge
mot om du kör på en som är i stål.

Jaha... Du måste ju ha en mycket finare yta än vid vanlig planing,
dessutom använda tätningsmedel....

Jag kör 700Hk 2.7 bar på original packning och bultar.
Funkar hur bra som helst.

Tro't eller ej, Har aldrig knäckt en enda packning i Ca:n. :-)


343 Inlägg
25 oktober 2012
#103
J_W skrev:
falkon93 skrev:
J_W skrev:
Varför sätter man i pinnbultar i dessa motorer för?
Har sett att en del monterar en såndär plåtpackning också...


Varför då? Kan ingen förklara det för mig?

känner mig lite lost....

stål packning är de, de är för att dom klarar mycket mer tryck än vad org gör,
säg tex att du du ska köra på 1,7 i lad då kommer inte org packningen klara av de så länge
mot om du kör på en som är i stål.

Jaha... Du måste ju ha en mycket finare yta än vid vanlig planing,
dessutom använda tätningsmedel....

Jag kör 700Hk 2.7 bar på original packning och bultar.
Funkar hur bra som helst.

Tro't eller ej, Har aldrig knäckt en enda packning i Ca:n. :-)

okej för jag körde på 1,7 i lad å tryckte min packning

det luktar bränt gummi
(Dyslektiker)!

74 Inlägg
25 oktober 2012
#104
falkon93 skrev:
J_W skrev:
falkon93 skrev:

stål packning är de, de är för att dom klarar mycket mer tryck än vad org gör,
säg tex att du du ska köra på 1,7 i lad då kommer inte org packningen klara av de så länge
mot om du kör på en som är i stål.

Jaha... Du måste ju ha en mycket finare yta än vid vanlig planing,
dessutom använda tätningsmedel....

Jag kör 700Hk 2.7 bar på original packning och bultar.
Funkar hur bra som helst.

Tro't eller ej, Har aldrig knäckt en enda packning i Ca:n. :-)

okej för jag körde på 1,7 i lad å tryckte min packning

Vill du veta en sak?
-Du dödar ingen packning genom ladd på dessa motorer.
Får du en lokal kokning, eller en spiktendens ligger du sämre till.
Det är inte jag som kommit på detta påstående dock. Peter Andersson
på Motorslip, (fixar motorer åt bla bröderna Leander. Och han hade ju rätt! Skit i det
där cometic skräpet sa han...



Sök