3238
Sök

Byta larmljud DEFA Can

690 Inlägg
26 oktober 2012
Trådstartare
Hej

Jag har försökt efter konstens alla medel att byta larmljud på mitt DEFA larm i passaten.
Det ska ju gå att välja mellan 6 olika ljud och man ska komma in menyn med att vrida nyckeln x antal gånger för att komma in "programeringsläge", vilket jag gör... men inte längre än så... när jag ska välja aktuell del av programeringen med att trycka på knappen och sen vrida nyckeln igen vid aktuellt val så åker jag ut...
""
A) Switch the ignition ON and OFF five times. The LED flashes rapidly.
B) Switch the ignition ON again, allow the LED to flash twice and switch the
ignition OFF again. Repeat 5 times. After the fifth time, the LED will flash
rapidly when the ignition is switched OFF again..

Kommer alltså hit...
Steg C kommer jag inte till... larmet återgår alltså till vanligt avlarmat läge såfort jag försöker göra något i steg C

C) Switch the ignition ON. Press button A to activate function 1. The function that
is active is indicated by the number of sound signals.
""

Vad gör jag för fel?? har försökt kanske 1000 gånger nu och kommer inte längre än så... kan det vara så att man har spärrat så man inte kan ändra ljudet? just nu låter bilen som något från starwars när larmet går... och inte speciellt högt för den delen...

Värt att nämna är att jag har original fjärkontroll till bilen

Tack på förhand!
Senast redigerat av AEN (26 oktober 2012)

1 008 Inlägg
26 oktober 2012
Du kan inte programmera med bilens fjärr, larmet känner inte av knapptryckningarna på bilens fjärr.. det gör däremot bilens c-lås och skickar signal till larmet om lås/upplås.

690 Inlägg
27 oktober 2012
Trådstartare
aha.. men vafan då :-P
Varför har dom gjort det så dumt för...
Vill inte ha det där ljudet... låter löjlig och inte speciellt högt...
Får väl ta och kontakta Defa och se om dom kan hjälpa till på annat sätt.

Sök