2965
Sök

inför bes. måste man kunna.....

118 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
som sagt inför besiktningnen måste man kunna veva ner rutorna fram då?
det är så att jag byggt om lite så det finns inga fönstervevar ska sätta in elhissar sen..

88 Inlägg
22 mars 2007
har aldrig varit med om att dem kollar fönsterna så ska nog inte vara några problem... smile

118 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
tack för snabbt svar

1 567 Inlägg
22 mars 2007
lånar tråden lite... Måste förar stolen kunna justeras?Om jag sitter bra så skiter väl jag i hur andra sitter!!

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

162 Inlägg
22 mars 2007
lånar tråden jag med här... Jag har ju sportstolar inne i min, och de stolarna kan man knappt hoppa in där bak, om inte man e riktigt smal....Tror ni ja kommer få nedslag på dä? eftersom gubben måste ju hoppa bak o testa bilbälten?
Mvl tofast

873 Inlägg
22 mars 2007
ToFast skrev:
lånar tråden jag med här... Jag har ju sportstolar inne i min, och de stolarna kan man knappt hoppa in där bak, om inte man e riktigt smal....Tror ni ja kommer få nedslag på dä? eftersom gubben måste ju hoppa bak o testa bilbälten?
Mvl tofast

Om han kommer på tanken kan han väl hävda att det är farligt eftersom det omöjligör snabb evakuering av baksätet.
Å andra sidan kan de göra nedslag på allt möjligt om de bara kommer på tanken. (Specielt att klaga på att antenner kan skada folk om de skulle gå förbi och tafsa på din bil är vanligt tongue )
Skulle kanske mer oroat mig för att stolen i sig inte var godkänd.

Är väl bara att testa och se om de har någon åsikt, eller sätta tillbaka org stolarna för att slippa oroa sig.
Nog bara extremt små personer som får plats i dit baksäte ändå wink

Don't get mad, get even.

1 567 Inlägg
22 mars 2007
Sitter en sportstol i min bil men den går inte att skjuta fram eller tillbaka men jag sitter bra i den...Tror ni dom kommer klaga?

375 Inlägg
22 mars 2007
Dom har väl bara bestämda punkter dom kollar på som måste vara godkända. Har mycket svårt att tro att dom ger nedslag på några av grejerna som ni frågat om. Men är inte helt 100 säker, bara vad jag tor.

Smålänning
7 887 Inlägg
22 mars 2007
Dom har inte med att göra om rutorna går att veva ner eller inte.

Sitter du bra så ska dom inte klaga! Får du någon som inte når ner till pedalerna - synd om honom.

Kolla bara upp så stolen är godkänd, och det vanliga trepunktsbältet måste sitta i bilen och fungera även om du har fyr eller fempunkts.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 567 Inlägg
22 mars 2007
twin_cam skrev:
Dom har inte med att göra om rutorna går att veva ner eller inte.

Sitter du bra så ska dom inte klaga! Får du någon som inte når ner till pedalerna - synd om honom.

Kolla bara upp så stolen är godkänd, och det vanliga trepunktsbältet måste sitta i bilen och fungera även om du har fyr eller fempunkts.

Stolen är en Sparco Evo FIA godkänd jag är 175cm och sitter precis rätt.

88 Inlägg
22 mars 2007
ska inte vara några problem men är nån som är lite tjurig el dyligt så brukar dem kunna göra nått för att du ska komma tillbaks och slänga ut ännu mer pengar smile

är faktist enligt lag att besikta sin bil varje år/varannat ...smile

mvh jocke

2 Inlägg
22 mars 2007
tjena,, undrar om nån vet om man tonar sidorutorna fram o vevar ner dom vid bes. vevar gubben upp o kollar rutan då?

Kettunen
22 mars 2007
henke_01 skrev:
tjena,, undrar om nån vet om man tonar sidorutorna fram o vevar ner dom vid bes. vevar gubben upp o kollar rutan då?

Det lär han göra om det är kallt ute eller regnar typ. Men är det riktig sommar väder tror jag det är 50-50

601 Inlägg
22 mars 2007
henke_01 skrev:

Ja de tror ja dom gör!

Sök