3270
Sök

Fartkameravarnare. Någon med erfarenhet?

14 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
Hallå på er!

Går och funderar på att köpa en sådann här liten apparat som varnar när du kör för fort och framförallt för fartkameror. Någon som har erfarenhet av dom? Funkar de bra? Smidigt att uppdatera dom? Hur fäster man dem i bilen?

Vore hemskt tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta.

2 655 Inlägg
22 mars 2007
De funkar riktigt bra.. För mer info sök på forumet, finns några trådar om den redan.

3 121 Inlägg
22 mars 2007
Det finns inga program som man kan ladda ner/beställa till sin handhållna GPS med minneskort?

280 Inlägg
22 mars 2007
Farsan köpte en sånn till sin bil för ett par månader sedan.... (Han kör väldigt mycket bil genom sverige)
Tycker den funkar väldigt bra. den börjar varna om det är 800m före kameran och piper tills du kommer ned i den hastigheten som gäller för vägen, efter det blir den tyst. När jag har kört har den även varnat för platser där dom håller på och sätter upp nya kameror och tänker göra det. Så jag kan inte se nån negativ sida alls med den, det enda kan väl vara om det är en sträcka med väldigt mycket kameror på... Då blir det ett jävla pipande, men det går att ställa volymen så det är inga problem.

Uppdaterar gör du via datorn och USB anslutning. Har dock inte gjort det själv, men kan inte tänka mig att det är några större problem.

Min pappa har den monterad fram i vindrutan på bilen typ. med en sånn här vanlig magnet som man fäste mobilerna på förr i tiden.

Hoppas du fick lite vägledning.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
22 mars 2007
finns även de som varnar för radar och laser (ingen uppdatering som behövs)
använder det själv, funkar klockrent!

http://www.garaget.org/annonser/?view=80515
Senast redigerat av sir_daniel (22 mars 2007)

14 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
nizze15 skrev:
Farsan köpte en sånn till sin bil för ett par månader sedan.... (Han kör väldigt mycket bil genom sverige)
Tycker den funkar väldigt bra. den börjar varna om det är 800m före kameran och piper tills du kommer ned i den hastigheten som gäller för vägen, efter det blir den tyst. När jag har kört har den även varnat för platser där dom håller på och sätter upp nya kameror och tänker göra det. Så jag kan inte se nån negativ sida alls med den, det enda kan väl vara om det är en sträcka med väldigt mycket kameror på... Då blir det ett jävla pipande, men det går att ställa volymen så det är inga problem.

Uppdaterar gör du via datorn och USB anslutning. Har dock inte gjort det själv, men kan inte tänka mig att det är några större problem.

Min pappa har den monterad fram i vindrutan på bilen typ. med en sånn här vanlig magnet som man fäste mobilerna på förr i tiden.

Hoppas du fick lite vägledning.

Vilken använder han? Har du nåt namn/länk till den?

Kapten Långsam
185 Inlägg
22 mars 2007
sir_daniel skrev:
finns även de som varnar för radar och laser (ingen uppdatering som behövs)
använder det själv, funkar klockrent!

http://www.garaget.org/annonser/?view=80515

Det där lät faktiskt ganska intressant. Använder GPS där man lägger in "POIs" för att upptäcka kameror, men kan denna pryl varna för både kameror och poliser är det ju ännu bättre...

nån mer som testat detta?

Sök