2754
Sök

Stora bromsproblem på min BMW 733i, fastrostade kolvar och kan ej lufta bromsarna. kan de vara huvudcylindern?

242 Inlägg
2 november 2012
Trådstartare
#1
Tjena.

jag har lite problem med bromsarna på min bil. kolvarna är nästan fastrostade på 3 utav oken eftersom bilen stått i ca 25 år. alla kolvarna är inte fastrostade men dom som är det går knappt att trycka ur när man trycker på pedalen. (4 kolvar per ok i fram och 2 i bak) hursom helst så tänkte jag renovera dom och vi gav det ett försök,  vi började med att ta loss vänster ok bak, la en planka emellan och tröck på pedalen, den ena kolven kom ut utan problem men den andra satt kvar, till slut efter mycket jobb lyckades vi få ut den lite grann men går fortfarande väldigt trökt. vi lyckades även ha av bromsröret och gjorde en tillfällig propp så att inte all olja skulle rinna ut. dagen efter köpte vi ny slang och lagade den. det fanns det inte en droppe kvar i systemet så vi fyllde upp den och började lufta bromsarna med tryckluft. efter en halv dags luftande var de precis lika som när vi började, ca 70 % luft och resten olja på alla oken, pedalen går att trycka ner i botten så ingen skillnad där heller:S varför går det inte att lufta bromsarna? är huvudbromscylindern kapput?


SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
2 november 2012
#2
Ja du såg säkert mitt svar i din andra tråd. Byta alla packningar i systemet är nog ett måste efter så många år.

Hamilton: Som det har diskuterats i en annan tråd så är en låsning av en tråd SISTA lösningen!
Så avancerat är det inte att hjälpa en användare med rubriken istället för att låsa.
Som skaparen av garaget själv sa så försöker man hjälpa och tillrättavisa ovana forum användare istället för att låsa direkt.
En användare som har varit medlem sedan september och har gjort två forum inlägg och dom var nu ikväll skulle jag vilja påstå är ovan.
Det behövs verkligen en skärpning av attityden!

Förlåt för Off Topic
Senast redigerat av marwin_of_sweden (2 november 2012)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

242 Inlägg
3 november 2012
Trådstartare
#3
jomenvisst det var det jag tänkte;) men varför går det inte att lufta bromsarna? det kommer ju bara mer och mer luft??


SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
3 november 2012
#4
Det kan nog bli så med en massa dåliga packningar, att den sugen i lite luft osv i systemet.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

242 Inlägg
4 november 2012
Trådstartare
#5
ok så det är bara att köpa huvudcylinder. går det bra att köpa på bildelsbasen eller bör den vara ny?



Sök