3470
Sök

Vilka saker ska man tänka på vid köp av XC90 T6 -04

2 Inlägg
8 november 2012
Trådstartare
Att bilen drar bensin vet jag och att det inte är en fartvidunder, utan viktiga saker att tänka på som är vanliga fel hos bilen.  big_smile
tack på förhand
snow

2 763 Inlägg
8 november 2012
Snowdog skrev:
Att bilen drar bensin vet jag och att det inte är en fartvidunder, utan viktiga saker att tänka på som är vanliga fel hos bilen.  big_smile
tack på förhand
snow

Växellådan är ett stort problem på T6 så kollar att den funkar och inte slirar. Det ska ej läcka mellan motor och låda. Sedan får du gärna ta dig en titt på vinkelväxeln och haldexen, kolla så det inte är några läckor!

Volvo - For Life

2 Inlägg
8 november 2012
Trådstartare
Kanon....ska göra det väntar på att bilen ska bli färdig servad hos handlaren så ska jag ta mig en titt på detta.
Tack !!

67 Inlägg
8 november 2012
Köp inte, problem kommer du få! Jobbar me Volvo o rek. Inte den. Skulle sj aldrig köpa den

Forummoderator
18 003 Inlägg
8 november 2012
BOLIN_ skrev:
Snowdog skrev:
tack på förhand
snow

Växellådan är ett stort problem på T6 så kollar att den funkar och inte slirar. Det ska ej läcka mellan motor och låda. Sedan får du gärna ta dig en titt på vinkelväxeln och haldexen, kolla så det inte är några läckor!

Japp. Lådan tål inte vridet. Dessutom brukar underligt nog generatorn lägga av. Den är INTE gratis att byta.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

2 763 Inlägg
8 november 2012
Dieselsmurfen skrev:
BOLIN_ skrev:
Snowdog skrev:
tack på förhand
snow

Japp. Lådan tål inte vridet. Dessutom brukar underligt nog generatorn lägga av. Den är INTE gratis att byta.

Rena skitlådan är vad det är.

Volvo - For Life

4 822 Inlägg
8 november 2012
och den kommer ifrån GM big_smile

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök