2845
Sök

Hög bränsleförbrukning MB 230e W124 (Bosch KE Jetronic

GM B-Body Nörd
370 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
Hej jag tycker att det är överdrivet hög bränsleförbrukning på vinterbilen. jag har mätt upp extremt lugn blandad körning till 1,2 l/milen och då är det till 70% landsvägkörning i 80 km/h och vad den drar enbart i stadskörning vill jag inte

Det jag har gjort med bilen är, nytt luftfilter, ny motorolja + filter, beg. Lambdasond och ny. Termostat.

Alla hjul rullar lätt och har rätt lufttryck. den är svårstartad och går dåligt på tomgång men den går bra när man kör.
Senast redigerat av B-Body (14 november 2012)

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08

1 570 Inlägg
14 november 2012
Det låter som insprutningen spökar. Tyvärr inget ovanligt fel på KE-jet.

Jag har nästan samma motor och insprutningssystem och hade samma symptom. Min 300E drog 2 liter milen och gick bluddrigt på tomgång och gick dåligt/småryckigt innan den blev varm. Den gick bättre när man kört ett tag men var ändå ganska klen och orkeslös. Min mercaverkstad bytte en grej de kallade "bränslemängdmätare", sen efteråt gick bilen som ett jvla skott. Jag skulle nog låta en MB expert mäta och felsöka den biten.

Har du kollat avgasvärden? Mina var usla innan reparationen. Kom inte ens igenom besiktningen.
Senast redigerat av M103 (14 november 2012)

GM B-Body Nörd
370 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
M103 skrev:
Det låter som insprutningen spökar. Tyvärr inget ovanligt fel på KE-jet.

Jag har nästan samma motor och insprutningssystem och hade samma symptom. Min 300E drog 2 liter milen och gick bluddrigt på tomgång och gick dåligt/småryckigt innan den blev varm. Den gick bättre när man kört ett tag men var ändå ganska klen och orkeslös. Min mercaverkstad bytte en grej de kallade "bränslemängdmätare", sen efteråt gick bilen som ett jvla skott. Jag skulle nog låta en MB expert mäta och felsöka den biten.

Har du kollat avgasvärden? Mina var usla innan reparationen. Kom inte ens igenom besiktningen.

Tack så mkt för svaret, det är nog värt att kolla upp den där bränslemängdsmätaren då då min bil har exakt samma symptom som du hade på din bil.

Jag har inte kollat avgasvärdena,
Senast redigerat av B-Body (14 november 2012)

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08

Sök