Machin skrev:
ny dag och ny erfarenheter...
har fått förklarat för mig nu hur d funkar och min ilska har givetvis gått över..
tack för de m00neye
kommer att komma en text här som förklarar hur d ligger till med posten..
som jag hela tiden har sagt så var jag
aldri arg på postpersonal utan på det som ja trodde var ett helt idiotiskt sätt att hantera paket och utsändning av avier..
men som sagt så har m00neye förklarat för mig hur d ligger till och min ilska är som bortblåst...
Ps. Tack för ändring av topic Chrizz_
Mr_Mrs_X40 skrev:
det e inte sista uthämtnings datummet som du har läst att efter den 27 så skickas det tillbax o du blir ersättningsskyldig för uteblivet packet.???
nä läsa kan ja så där missa ja inget.. sista uthämtningsdag är 2007-04-10
Då ska vi se:
23 mar kl 04:41 Ånge, Försändelsen har sorterats
22 mar kl 19:05 Posten, eBrevsavisering har skickats till mottagaren
22 mar kl 17:40 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats
22 mar kl 11:46 Uppsala, Posten har tagit emot försändelsen
21 mar kl 14:42 Scandinavian Car Styling AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren
1. I onsdag 21/3 skrevs adresskortet ut på företaget, det är den första noteringen. notera att posten har inte paketen i detta läget utan det är vid detta tillfället adresskortet skrivs ut hos kunden och den automatiska bokning om upphämtning går in i postens system.
2. men posten fick inte vantarna på det förrän igår den 22/3 det är den andra registreringen.
3. Igår kväll lämnade paketet Uppsala för att transporteras till Stockholm där sorteringstermnalen ligger, det är 3:e noteringen.
Samma kväll går e-brevaviseringen ut och paketet börjar sin färd mot Ånge, som är den stora knutpunkten i norr för alla Norrlands paket.
4. I morse kom paketet till Ånge kl 04.41
Man räknar så här
Från Uppsala till älvsbyn tar det 3 arbetsdagar med postpaket (om du har sms eller ebrevsavisering)
Första dagen posten har paketen räknas ej utan dag 1 är idag fredag, i detta fall.
Lördag och söndag går bort, alltså har vi dag 2 på måndag och dag 3 på tisdag.
Här är lite info om leveranstider för olika pakettjänster till ditt postnummer:
Tjänst Leveranstid Destination
Express 07.00 1 arbetsdag Sverige, 94232
DPD Företagspaket 09.00 1 arbetsdag Sverige, 94232
DPD Företagspaket 12.00 * Sverige, 94232
DPD Företagspaket 16.00 2 arbetsdagar Sverige, 94232
Hempaket 3 arbetsdagar Sverige, 94232
Postpaket 3 arbetsdagar (1) Sverige, 94232
PALL.ETT 2 arbetsdagar Sverige, 94232
Det som kan vara förvirrande är att den dagen posten får paketen, den dagen räknas som dag 0 och sen räknar man vidare därifrån. Det jag vill säga är att man på många internetsidor inte informerar fullt ut och därför förväntar kunderna sig mer än vad som egentligen är möjligt.
Det är också väldigt lätt för avsändande företag att skylla på posten men i det läget begär man bara ett kollinummer så får man oftast allt svart på vitt.
Hoppas att du får ditt paket och att du blir nöjd med ditt luftfilter. Ha en bra sommar med bilen smile