Kopierar litte av texterna .....
(1)har byggt 4-link på min å de fungerar mycke bra måste jag säga, axeln e justerbar i 3 lägen fram å 3 bak, ett 4 link behöver inte kosta så mycke pengar om man tänker igenom bygget å inte behöver man använda dyra uniballs å annat krafs, jag använder mig av 240 bussningar i ändarna å samma på tvärstaget.
uniballs i all ära men att punga ut ca 3500 på M16 ballar å sen inte få skiten att fungera tycker jag e lite bortkastade pengar.
(2)Stegar är ett bra alternativ. Edit:Kör själv stegar...
Bilen blir dock mycket styv, vilket är bra rakt fram men inte i kurvor. (ej följsam...)
De flesta säger nog 4-länk eftersom stegar saknar inställningsmöjliheterna som 4-länk har, men det är nog det enda raka om du vill ha kvar baksätet...
Går att köra mycket fort med stegar oxå...polarn körde 7.63 på 1/4 ;-)
(3)alstons chassi bok,står en massa kul i den om man läser lite, hur man justerar in allt osv
(4)Du kan börja med att öka på trycket på höger fjäder och dämpare om du har den justerbar också.
Sen verkar det som att den bara lyfter chassiet på vänster sida vilket den inte ska göra utan sätta ner bakvagnen lika på båda sidorna, mycket märkligt fenomen du har må jag säga! Jag tittade 2ggr. och bilen såg lika krokig ut ända över mållinjen.............
Snowball racing har en bra bok i hur man justerar och bygger bakvagn....
Har bilen gått med dessa stegar tidigare eller är det nåt hemmasnickrat i vintras?
Du ska börja med att hitta bilens viktpunkt, både längsgående och på höjden samt räkna ut skärningsvinkeln på detta och utgå med justeringen därifrån.
Bilens vikt på höjden=med kamaxelns höjd.
Rita gärna upp detta med krita på golvet så går det lättare.
http://forum.lazzat.se/showthread.php?t … ht=4-link.//S