3576
Sök

Sinterlamell + tryckplatta 745 16v

"Sideways is the only way"
66 Inlägg
23 november 2012
Trådstartare
#1
Nu är de såhär att jag har nere lådan och tänkte trycka dit en 6 puckad sinter och eventuellt en stadigare tryckplatta. Motorn är ju en B234f och lådan är m46, vart köper jag det ? Har ringt till kl-racing men dom kunde inte svara på om deras grejer passar just min bil, så ver nån eller kan tipsa om nått så är jag väldigt tacksam. Tack på förhand! Mvh/Sebastian

Jdm

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
23 november 2012
#2
-763 tryckplattan och en 228mm sinter passar ju .
väldigt konstigt att dom inte visste om det skulle passa.
men kan ju säga att din låda kommer rasa snart med en stöddig koppling

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

"Sideways is the only way"
66 Inlägg
23 november 2012
Trådstartare
#3
Okej, nå varför kommer lådan rasa då ?

Jdm

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
23 november 2012
#4
för att det blir bättre bett i kopplingen och lådan är väldigt klen .
och efter som du vill uppgradera så lär du ju köra ganska hårt med den .

uppgradera dig till en m90 så kommer det hålla mycket bättre smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

"Sideways is the only way"
66 Inlägg
23 november 2012
Trådstartare
#5
Okej ja de var de jag sa åt en kille, men han nämde aldrig om att lådan inte palla, har ungefär 180-190 sughästar, men kanske köper en värre organisk lamell då eller var tror du? smile

Jdm

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
23 november 2012
#6
JDMSebbe skrev:
Okej ja de var de jag sa åt en kille, men han nämde aldrig om att lådan inte palla, har ungefär 180-190 sughästar, men kanske köper en värre organisk lamell då eller var tror du? smile

vid lite värre körning så brukar dom lådorna inte palla så länge.
oavsätt om du har original koppling eller nån värre . men med värre koppling så är risken bra mycket större att den går sönder.
jag har haft sönder m46 å m47:er  + kardan med 116 vilda hästar.
men om du inte ska trimma eller byta låda rekomenderar jag original grejer smile
annars skulle jag byta till m90

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

"Sideways is the only way"
66 Inlägg
23 november 2012
Trådstartare
#7
Okej då kastar jag på original då. Tack för svar smile

Jdm

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
23 november 2012
#8
JDMSebbe skrev:
Okej då kastar jag på original då. Tack för svar smile

va så lite så smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

577 Inlägg
23 november 2012
#9
Brukar inte m90 hålla sämre?
M46 hade jag kört på iaf.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

"Sideways is the only way"
66 Inlägg
23 november 2012
Trådstartare
#10
Om man missa växlarna på m90 ryker ju synkringarna som bekant, men har faktiskt hört att m46 är rätt hållbara, men hur hållbara och vad man jämför med är ju en annan femma

Jdm

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
23 november 2012
#11
risodlarn skrev:
Brukar inte m90 hålla sämre?
M46 hade jag kört på iaf.

ne m90 är bra bättre . dok på dom äldre så brukar stoppringen till 3:a gå sönder om du slår i 3:an .
men det finns guide på hur man svetsar fast den

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

577 Inlägg
23 november 2012
#12
Ja de sitter ju på 16v och turbo av en anledning

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
23 november 2012
#13
risodlarn skrev:
Ja de sitter ju på 16v och turbo av en anledning

ja för att dom är hållbarare än m47 . det betyder inte att dom är gjorda för hård körning

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

577 Inlägg
23 november 2012
#14
turboforssen skrev:
risodlarn skrev:
Brukar inte m90 hålla sämre?
M46 hade jag kört på iaf.

ne m90 är bra bättre . dok på dom äldre så brukar stoppringen till 3:a gå sönder om du slår i 3:an .
men det finns guide på hur man svetsar fast den

Ok, sen finns väl m90 h också som redan har förstärkt 3:a?

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
23 november 2012
#15
risodlarn skrev:
turboforssen skrev:
risodlarn skrev:
Brukar inte m90 hålla sämre?
M46 hade jag kört på iaf.

ne m90 är bra bättre . dok på dom äldre så brukar stoppringen till 3:a gå sönder om du slår i 3:an .
men det finns guide på hur man svetsar fast den

Ok, sen finns väl m90 h också som redan har förstärkt 3:a?

mm efter 97 tror jag det va finns på alla 98:er

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Fri fart för ett fritt folk!
14 126 Inlägg
23 november 2012
#16
turboforssen skrev:
risodlarn skrev:
turboforssen skrev:

ne m90 är bra bättre . dok på dom äldre så brukar stoppringen till 3:a gå sönder om du slår i 3:an .
men det finns guide på hur man svetsar fast den

Ok, sen finns väl m90 h också som redan har förstärkt 3:a?

mm efter 97 tror jag det va finns på alla 98:er

mm då sitter det dubbla syncringar på 3:ans växel.
Finns många som haft sönder m90 lådor men inte fått bevis på att det varit effekten på någon.

En 46:a knäcker man överväxel eller så hoppar hela stocken ut genom blocket
när man har lite effekt

Har själv rasat en m90 på 3:ans växel och det var 100% säkert att det var mitt egna fel
det var dock en 97:a låda så vete fan om dom är förstärkta.

M56 har det redan 96

Kör fort så hinner inget hända...

"Sideways is the only way"
66 Inlägg
23 november 2012
Trådstartare
#17
Growe skrev:
turboforssen skrev:
risodlarn skrev:

Ok, sen finns väl m90 h också som redan har förstärkt 3:a?

mm efter 97 tror jag det va finns på alla 98:er

mm då sitter det dubbla syncringar på 3:ans växel.
Finns många som haft sönder m90 lådor men inte fått bevis på att det varit effekten på någon.

En 46:a knäcker man överväxel eller så hoppar hela stocken ut genom blocket
när man har lite effekt

Har själv rasat en m90 på 3:ans växel och det var 100% säkert att det var mitt egna fel
det var dock en 97:a låda så vete fan om dom är förstärkta.

M56 har det redan 96

@Growe, rekomenderar du också original grejjor i mitt fall?

Jdm

1 758 Inlägg
23 november 2012
#18
Finns ingen mening i att köra sinterlamell och M46, då den vanliga "turbokopplingen" tål högre vridmoment än vad lådan gör.

"Sideways is the only way"
66 Inlägg
23 november 2012
Trådstartare
#19
Har beställt original tills vidare, får väl fixa m90 till sommarn smile

Jdm


Sök