16 oktober 2012
Trådstartare
2012 års semester bjöd bara på tråkigheter, motorstrul på 63 chevan, sambon inlagd på sjukhuset med sprucken blindtarm osv, alltså bara massa skit.. å när de va drygt 2 veckor kvar på semestern hittade jag en nova -72 på blocket i umeå, lånde svärfars v70 å for upp, de va bland de jävligaste jag sett å ägaren va så nöjd över sin cheva, kan även tillägga att han pratade mycket gott om en fin elcamino han hade, när vi ett par minuter senare kom fram till denna elcamino så lät de som han hade beskrivit en helt annan bil.. nog om han nu, jag hade självklart kollat på blocket på några andra bilar som fanns påvägen mellan härnösand å umeå, bl.a en valiant 2dr ht -65.
Ringde på denna valiant och stannade självklart för att kolla på den, denna bil stod 3mil norr om ö-vik, väl på plats så fanns de inte bara en valiant, stod ett 3st valianter å en mängd andra chrysler bilar, m.m.. ägaren till dessa bilar var VÄLDIGT trevlig å tyckte de va kul å få prata en stund.. efter över en timmes små prat så kollade vi på bilen å de hela sluta med att jag köpte 2 st valiant -65or.
Denna bil va helt klart värd att rädda, perfekt "jänk" för sambon å de renoveringen startade såfort båda bilarna va hemma.
Henning