3434
Sök

Signalhorn Volvo 740

2 Inlägg
19 september 2009
Trådstartare
#1
Har en Volvo 740 -88 årsmodell som signalhornet  lade av på.
Visade sig att det nästan helt rostat bort.
Köpte ett nytt horn som monterades (pirat).
Signalen blev dock knappt hörbar när jag signalerar via ratten.
Provade att koppla hornet direkt på batteriet och då fungerar hornet med full styrka.
Någon som vet var felet kan ligga ?
Senast redigerat av Volvo_740_agare (19 september 2009)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
19 september 2009
#2
Dålig anslutning? Testa att någon håller i tutknappen och mät vad du får för spänning.

Jonas

____________________________________
1 340 Inlägg
20 september 2009
#3
Följ kablarna tills du kommer in i motorutrymmet, sen drar du nya skarvar därifrån till innanför grillen (framför kylaren) där du monterar tutan. Då kommer du få bort problemet med skadade kablar under bilen (brukar bli så) och du kommer inte få samma problem igen.
Men om styrkan fortfarande är förlåg, så är det glapp någon annan stans, och du får mäta styrkan för att hitta problem området.

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

88 Inlägg
20 september 2009
#4
Ingen aning vart felet sitter.

Köpte själv en tuta med dubbla horn. De funkar kalasbra med en, men två så klickar de bara.

Sen om jag provar dra extra Jord eller + för den delen, så jordar den hela bilen hela tiden så strömmen ligger på, vad felet är vet inte ja :S


3 Inlägg
7 december 2012
#5
Hadde samma problem med en brytare, men då bytte jag bara sladden till den andra lediga kontakten(brytare med 3 st kontakter = en vanlig kontakt/brytare )


http://img114.imageshack.us/img114/6017/siren0cj.jpg
Senast redigerat av Valmet_502 (7 december 2012)

VOLVO!
- Varför körde du över mig när jag bad dig lasta in ölen i bilen?
- Du sa ju åt mig att lägga in backen!


Sök