Sticker in här med lite härliga bilder från slutet av epatiden ^^
Jävlar va kul man hade i den där härken!
Fick agera starthjälp
Världens mest seriösa hatthylla. Sitter i 2st skruvar och en jävla massa silvertejp!
Dög ju invändigt iaf. Lite roligt att man ser bakre ryckspärren
Som jag alltid har sagt. 240 är en jävla terängbil!
Efter lite ris och nå jävulskt med varv fram och tbx så var man lös igen ^^
Har även en film på facebook då vi körde där. Vet inte om ni kan se den men man kan pröva iaf ^^
http://www.facebook.com/photo.php?v=268 … mp;theaterSen påvägen ner igen sög det verkligen stopp för oss. Hängde upp hela underredet så vi fick ringa efter draghjälp. Påföljderna utav det här vart hål i sidan på tanken. Då körde vi den till garaget och pallade upp den och lät soppan rinna ut. Sen tog vi kemiskmetall (metallspackel) och lagade med. Sen avslutade vi med en svetshandske mellan avgassystemet och tanken så var de som nytt
Sen så hände inte en sån rolig sak då jag var ute och körde i -30.Skulle ta och köra om rappet5 här på garaget då han höll på att jävlas, så jag kom upp brevid han i ca 60. Sen slängde jag i trean och mätarn gick upp på 130.
Sen bara small de...Då slets bultarna till kardanen sönder. Först trodde jag att det var bakaxeln som lossnade (visste att den var lös). Tröck på bromsen på engång och försökte stanna, men de gick inte så bra då kardanen redan hade slagit sönder broms och bränsleledningarna.
Så jag fick plocka snöplogkanten för att få stopp.
Sen vart det att bogsera hem den i 5km/h i ca 4km. Tog 45min iaf, -30 varm kupé
Sen fick den stå ca 3 veckor för jag vart så leds. Sen gjorde vi ett ryck och gjorde såhär
Alltid lättare att komma åt ^^
Fixade ihop ledningarna och kardanen som var skapligt inslagen i den sista kardandelen ^^
Fick till det så att de gick att åka. Men då jag skulle lufta bromsarna så var det bara en nippel som jag inte drog av.. Vänster bak
Så man hade lite bromsverkan iaf!
Härliga tider då man hade epan ^^