3321
Sök

Slangvärmare Volvo v70 t5 98

723 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
Hej, har nu sökt i flera dagar efter en guide eller förklarning med bilder då medföljande bruksanvisning inte säger något som förklarar för mig.

Mitt problem är att veta var jag ska sätta Slangvärmaren på min bil, jag har kollat på alla möjliga ställen under bilen och ovanifrån men får inte ihop detta...

Är det någon som har en bild på en v70 med turbo så man förstår vart den ska sitta? Verkar som det är så enkelt att ingen behöver förklarning men jag ger upp nu behöver er hjälp.

Sen en fråga om det inte finns någonstans att sätta denna, kan man sätta den under expansionskärlet eller då fungerar den inte?

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

3 714 Inlägg
12 december 2012
Saxat från jagrullar.se:  Jag satte den enligt anvisningen på den ganska "klena" slangen som sitter mellan värmepaketet och motorn. ( En märkesanpassad slangvärmare). Det funkar fint big_smile Motorn är riktigt varm o go när man känner på den. Det var inte med någon extra cirkulationspump eller nåt. Funkar fint ändå. Samma värmare till s70 också..

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

723 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
Men mellan varme paketet och motorn är det ju inte gummi slangar?

4 822 Inlägg
12 december 2012
jo det sitter gummi slangar imellan motorn och anslutningarna till värmepaketet på torpedväggen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

723 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
en bild hade varit underbart! big_smile

4 822 Inlägg
12 december 2012
det är ju bara att öppna huven och sen kolla mitt på torpedväggen så ser du ju var slangarna går in.

Mvh Christian

4 822 Inlägg
12 december 2012
hittade en gamal bild där man ser slangarna
https://www1.garaget.org/gallery/archive/8969/542246_5q6oet.jpg

Mvh Christian

723 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
Okej, spela det någon roll om jag tar den som går in eller den som går ut? Konstigt att jag inte har sett dessa slangarna antagligen för att det är så trångt där vid turbon

Sök