och lite andra krigsutrustning som saknas i din bil, sen dår du även problem med besiktningen då bilen måste regbesiktas med den nya motorn då det inte är identisk motor som innan.
och lite andra krigsutrustning som saknas i din bil, sen dår du även problem med besiktningen då bilen måste regbesiktas med den nya motorn då det inte är identisk motor som innan.
styrdatorn? finns väl en i min bil som jag bara kan flytta över, eller har jag fel?
Lådan- menar du vxl-lådan?
PS. Jag har 98an. Är så att den är skev i fronten och kostar för mycket att rikta, men eftersom allt fungerar tänkte flytta över det i en annan bil...
#motor #låda #styrenheter (bränslebox och tändningsbox, har du automatlåda som du ska sätta i en manuell så får du ta databoxarna till automatlådan med om du nu har det)
Man kan ju pappra bilen oxå men det blir ett j*vla h*lvete om bessiktningen/polisen märker det och är inget att rekomendera, då dom kan ta bilen ifrån dig och skrota den (dom kan göra det). Annars gör/du får lov att göra som en tidigare skrev, att registrera om bilen med turbo i (och diverse).
#motor #låda #styrenheter (bränslebox och tändningsbox, har du automatlåda som du ska sätta i en manuell så får du ta databoxarna till automatlådan med om du nu har det)
Man kan ju pappra bilen oxå men det blir ett j*vla h*lvete om bessiktningen/polisen märker det och är inget att rekomendera, då dom kan ta bilen ifrån dig och skrota den (dom kan göra det). Annars gör/du får lov att göra som en tidigare skrev, att registrera om bilen med turbo i (och diverse).
Hade tänkt att regbesiktiga den efter motorbytet så att man slipper krångel med besiktning/polis som du skriver.
Hur lång tid tror ni det kan ta? Jag är inte speciellt erfaren av motorbyten.
Hade tänkt att regbesiktiga den efter motorbytet så att man slipper krångel med besiktning/polis som du skriver.
Hur lång tid tror ni det kan ta? Jag är inte speciellt erfaren av motorbyten.
Det beror på, jag tar ut en motor på en halv eller en dag då jag inte har kollat på bilen förut. sätta i tar lika lång tid för mig.
Men som sagt det beror på, allt ifrån nån/några timmar till 2 veckor (om inte mer).
Om du regbesiktar med en motor som har mer effekt så lär de även kräva att du ska byta till större bromsar och lite annat. Det finns regler om det på transportstyrelsen.se
Hur är det med elsystem/kabelmatta, drivaxlar, kylare/IC, avgassytem, bränslessytem, immobilizer, instrumenthus, bromsar, luftmassemätare, luftburk och strålkastare då?
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-