dalcudia skrev:
Hejsan..
Tjejen har en likadan bil så jag har lite smått erfarenhet av bilen...
Vad det gäller ratten så är det svårt att svara på eftersom jag inte har sett eller provsuttit bilen som du kollat på men vad jag vill minnas så tycker jag inte ratten lutar på hennes i alla fall, ska iof köra den i morgon till jobb så kan försöka känna hur det känns...
När det gäller elantennen så tror jag inte att det är några problem, eftersom den gick både upp och ner så funkar ju motorn i alla fall, så smörjer man upp den så löser det sig nog..
Hade en 9000 som har samma typ av antenn som inte gick upp hela vägen eller ner heller men lite rengörning och smörjning så funkade den igen..
Vevhusventilationen bytade jag och tjejen själv både på hennes 9-3 Aero och min 9-5 Aero.
Priset beror ju lite på om du ska köpa grejorna bara och göra det själv eller om du lämnar in den på en verkstad.
Sen beror det även lite på hur seriös du ska vara, finns ju ett färdigt kit med det mesta som inte kostar mer än 300-400 tror jag det var, men sen bor man helst byta en slang till har jag för mig det var och så olja och filter.
Vet inte om om vi har kvittot kvar på grejorna men vill du kan jag se om jag kan hitta det...
När det gäller priset så verkar det vara ett bra pris på så få mil, tjejen köpte sin för runt 25 000 kr och då hade den gått nåt på 18 000mil har jag för mig...
Hör gärna av dig om du behöver mer hjälp..
Mvh Christian