hej köpte ny bil igår. en saab 9-3 2001 med lättrycksturbon 150hp jag misstänker att den skulle kunna vara chiptrimmad, tycker den går lite bättre än jag räknat med.. har plockat ut styrdonet och tittat på det. men hur ser man om det är ett original eller icke original? det står så här på det..manufactured by saab automobile AB ..låter som det kan vara original då tycker jag
saken är den att oftast när man chippar den så köper man en så kallad ersättningsbox, dvs man får en begagnad orginalbox, så man kan inte se skillnad på dem, om den som montarade den slant litta så kan man se märken på skruvskallar, men annars är det svårt, men testa att dra berdvid ngn annan 93 150 hå å se om du drar mycket bättre... då lä den vara chippad, men det är inget fel me det jue //Silver
ringde han jag köpte den av nyss o han säger att den är helt original.. var ute o testade lite tider o jämförde med bsr steg 1 .alltså 80-120 100-150 osv verkar som den går lite bättre än original men samtidigt sämre än steg 1 så det är väl bara att tacka och ta emot