19 januari 2013
Trådstartare
Hej, har nu försökt att få igång värmen på min bil men inte lyckats.
• Bilmodell: Volkswagen Passat kombi, 100 hästars motor, klimatronic
• Årsmodell: 2002
• Miltal 26.xxx
• Syntomer runt 5-10 Minus: bilen går upp till 90 grader, bubblar i värme paketet, står man still med fläkt och full värme blåser det varmluft men knappt så att rutan tinar upp, gasar man när bilen står still så kommer det lite varmare luft men inte ens "OKEJ" värme utan ljummet, åker man med bilen så kommer det knappt ljummet.
• Syntomer runt 15-30 Minus: iskallt oavsett, "kall luften" får bort frosten ifrån framrutan.
• oavsett vilken temp det är ute, så är en slang till värme paketet som är varmare än den andra.
• Jag har: spolat ur värme paketet med kallt och hett vatten och bytt termostat.
• OBS! När jag spolade ur värme paketet med het vatten (80 Grader) så hade jag tändningen och full fläkt på, då kom det varmluft, riktigt varm luft.
Många säger: "lufta systemet" och jag tänker: " lufta systemet? måste man lufta kylarsystemet på nya bilar? har inte ens behövt lufta på en gamla 740i för att få värme. om de nu är så att det är luft i systemet på nå vänster, hur luftar man?
tacksam för svar! ganska så trött på att åka iglo, inte min typ av bil direkt. Mvh!
Senast redigerat av Segerkvist (19 januari 2013)