2817
Sök

Problem med stretchdäck ...

214 Inlägg
25 januari 2013
Trådstartare
tjenna köpte ett par 9" breda 13" plåtisar till min golf , nu har jag 3 problem :
1 jag vet inte vad jag får in innanför skärmkanten , lösningen på detta är att prova sig fram antar jag MEN då kommer problem nr 2
har snackat med flera däckverkstäder och ingen av dom jag har pratat med är villiga att prova klämma på däck på dessa fälgar .... tänkte börja prova med 185/55-13 men dom bara säger oj oj oj oj å börjar prata om att de blir för dyrt pga massa jobb å bla bla bla ...

problem nr 3 : eftersom att ingen däckverkstad vill hjälpa till att montera däck så står jag nu med 4 fälgar utan däck och utan ideer ....

vet att de e en bra stund kvar till sommarn men känns ändå skönt att ha hjulen liggandes klara

någon som kan komma med råd om hur man ska gå till väga ? man har ju sett så många med sina sjukt stretchade däck på golfar osv .. hur gjorde dom ?
Senast redigerat av jolle-volvo (25 januari 2013)

145 Inlägg
25 januari 2013
Du hittar en vettig däckverkstad som tar sig an jobbet. En däckmontör med rätt utrustning ska inte ha några problem med att få på dom och få luft i dom

214 Inlägg
25 januari 2013
Trådstartare
Havretigern skrev:
Du hittar en vettig däckverkstad som tar sig an jobbet. En däckmontör med rätt utrustning ska inte ha några problem med att få på dom och få luft i dom

aa okej , nee tycker inte heller de borde vara så omöjligt som dom jag har snackat får de att låta, men har ringt runt till dom flesta och får samma svar  mad

214 Inlägg
25 januari 2013
Trådstartare
tråden kan låsas har fått hjälp av Skanstulls-däck , kan rekomendera denna däckverkstad då dom har riktigt skön attityd "allt går att lösa, vi hjälper dig tills du har hjulen på bilen"

214 Inlägg
25 januari 2013
Trådstartare
Havretigern skrev:
vad var det jag sa:)

hehe yepp du hade rätt men de kändes fam kört efter 2 timmars telefon jagande å efter 10 olika med samma svar XD hehe

Sök