Var till volvon och kikade idag, den får gnistor utan problem. Motorn gick runt med lite bensin kvar i motorn sen sist jag starta och dog efter det. Men med startgas startar den direkt och jag lät den gå en stund som jag brukar göra för att hålla den vid liv.
Gick senare ut 1½ tim senare efter jag stängt av den och starta den igen, då gick den i gång på andra försöket. Den dog lite kvikt efter första starten.
Ruckade och kika på kontakterna som ni rådgivet om och allt verkar vara intakt.
Troligtvis så är det tempgivaren till styrenheten som är dålig.
Eller säger ni att det fortfarande kan vara något annat så skriv det gärna!
som jag skrev innen om värdena skall ligga på kall 23oo ohm varm 350-400 då är den hel. och det finns 2 olika till volvo en blå och en svart svart skall du ha om jag inte mins fe.
/alex
svart ska man ha om man har lh2,4 som sitter på 88b o framåt blå e om man har lh 2.2 sitter på 87 och 88a även en del 86or men de e inte så vanligt
åkt svart på min 740 turbo från 87 med lh2.2 system och nu på min 740 16 v svart där med från 90 men lh2,4 så jag tror inte det har så stor betydelse men man vet ju inte.
som jag skrev innen om värdena skall ligga på kall 23oo ohm varm 350-400 då är den hel. och det finns 2 olika till volvo en blå och en svart svart skall du ha om jag inte mins fe.
/alex
svart ska man ha om man har lh2,4 som sitter på 88b o framåt blå e om man har lh 2.2 sitter på 87 och 88a även en del 86or men de e inte så vanligt
åkt svart på min 740 turbo från 87 med lh2.2 system och nu på min 740 16 v svart där med från 90 men lh2,4 så jag tror inte det har så stor betydelse men man vet ju inte.
vet inte hur det är på turbo o 16v men på b230f e de så
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.