2508
Sök

B230F svårstartad / Ej startbar under 0 grader

114 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
#21
Hej på er allesammans.

Var till volvon och kikade idag, den får gnistor utan problem. Motorn gick runt med lite bensin kvar i motorn sen sist jag starta och dog efter det. Men med startgas startar den direkt och jag lät den gå en stund som jag brukar göra för att hålla den vid liv.

Gick senare ut 1½ tim senare efter jag stängt av den och starta den igen, då gick den i gång på andra försöket. Den dog lite kvikt efter första starten.

Ruckade och kika på kontakterna som ni rådgivet om och allt verkar vara intakt.

Troligtvis så är det tempgivaren till styrenheten som är dålig.

Eller säger ni att det fortfarande kan vara något annat så skriv det gärna!

// Emil


6 738 Inlägg
27 januari 2013
#22
klart de kan va nått annat men oftast så brukar de vara den givaren

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

114 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
#23
Henkix skrev:
klart de kan va nått annat men oftast så brukar de vara den givaren

Ja jag gäller väl köpa en ny sådan senare till våren. Just nu i kylan vill jag inte ta loss insuget och så. Kallt och jävligt !

Men tackar för alla tips och tricks jag fått, sjukt bra support av er!

// Emil smile


glad
493 Inlägg
27 januari 2013
#24
Dahl_S4 skrev:
Henkix skrev:
klart de kan va nått annat men oftast så brukar de vara den givaren

Ja jag gäller väl köpa en ny sådan senare till våren. Just nu i kylan vill jag inte ta loss insuget och så. Kallt och jävligt !

Men tackar för alla tips och tricks jag fått, sjukt bra support av er!

// Emil smile

inte behöver du ta av insuget för det? kan ju få in en hel elefant där:Dbig_smile

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

114 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
#25
Ekan_1 skrev:
Dahl_S4 skrev:
Henkix skrev:
klart de kan va nått annat men oftast så brukar de vara den givaren

Ja jag gäller väl köpa en ny sådan senare till våren. Just nu i kylan vill jag inte ta loss insuget och så. Kallt och jävligt !

Men tackar för alla tips och tricks jag fått, sjukt bra support av er!

// Emil smile

inte behöver du ta av insuget för det? kan ju få in en hel elefant där:Dbig_smile

Hahha! wink ja om man har lite solljus så löser de sig nog !


56 Inlägg
27 januari 2013
#26
Henkix skrev:
945_speedy skrev:
som jag skrev innen om värdena skall ligga på kall 23oo ohm varm 350-400 då är den hel. och det finns 2 olika till volvo en blå och en svart svart skall du ha om jag inte mins fe.

/alex

svart ska man ha om man har lh2,4 som sitter på 88b o framåt
blå e om man har lh 2.2 sitter på 87 och 88a även en del 86or men de e inte så vanligt

åkt svart på min 740 turbo från 87 med lh2.2 system och nu på min 740 16 v svart där med från 90 men lh2,4 så jag tror inte det har så stor betydelse men man vet ju inte.


6 738 Inlägg
27 januari 2013
#27
945_speedy skrev:
Henkix skrev:
945_speedy skrev:
som jag skrev innen om värdena skall ligga på kall 23oo ohm varm 350-400 då är den hel. och det finns 2 olika till volvo en blå och en svart svart skall du ha om jag inte mins fe.

/alex

svart ska man ha om man har lh2,4 som sitter på 88b o framåt
blå e om man har lh 2.2 sitter på 87 och 88a även en del 86or men de e inte så vanligt

åkt svart på min 740 turbo från 87 med lh2.2 system och nu på min 740 16 v svart där med från 90 men lh2,4 så jag tror inte det har så stor betydelse men man vet ju inte.

vet inte hur det är på turbo o 16v men på b230f e de så wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.


Sök