4020
Sök

Funkar en Ford mustang shelby gt500 supersnake som banbil?

5 Inlägg
29 januari 2013
Trådstartare
#1
Tänkte bara kolla med er om de finns någon som vet hur mustangen beter sig på bana, jag har hört att den ska vara ganska egen. Gör precis som den vill och helt enkelt besvärlig att hantera. Ville bara dubbelkolla så man inte gör ett dumt val.
Hade varit schysst om ni ville dela med er.
Tack / Julia
Senast redigerat av miss_evolution (29 januari 2013)


326 Inlägg
30 januari 2013
#2
köpa amerikanska muskler??
köp en lotus exige 250cup istället med kompressor big_smile

"Sweet Insane Road Maniac"

219 Inlägg
30 januari 2013
#3
Kan tänka mig att det är lite av ett skåp att ratta runt på Knutstorp men på Anderstorp kan den nog lämpa sig en del. Men de handlar väll om vad man har för mål?

Ford Sierra M50 projekt (sfro)
Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare

5 Inlägg
30 januari 2013
Trådstartare
#4
Målet är väl att man ska kunna köra som fan och att de blir roligt att köra. Tror de blir en utmaning men de kan ju kanske va bra. Lär man sig en del.


219 Inlägg
30 januari 2013
#5
miss_evolution skrev:
Målet är väl att man ska kunna köra som fan och att de blir roligt att köra. Tror de blir en utmaning men de kan ju kanske va bra. Lär man sig en del.

Ja utmaning blir de ju garanterat men aldrig rattat en Gt500 bara en vanlig gt och de är väll så där. gå snabbt rakt fram. Tror du har roligare med evon på banan annars.

Ford Sierra M50 projekt (sfro)
Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare

1 365 Inlägg
30 januari 2013
#6
Min GTO går riktigt bra på Knutstorp så man ska inte räkna bort Amerikanska bilar pga vikten direkt. På mindre banor har de naturligtvis inte en chans men Mantorp, Sviestad, Knutstorp osv funkar det kanon.

Nu Har ju Shelbyn stel bakaxel vilket kanske inte gynnar situationen men du kommer garanterat ha jävligt roligt och jag tror det kommer gå riktigt bra också. Skickar du på ett par riktigt bra coilovers så skulle det inte förvåna mig om du håller jämna steg med många bilar även i kurvorna

Det som jag ser som en stor fördel är att grejerna aldrig går sönder, nu har ju jag iofs bytt nästan allt men det är gedigna delar från fabrik till Amerikanare.


1 532 Inlägg
30 januari 2013
#7
Lägger man ner lite mer pengar på väghållning så kan det bli en potent banbil. Sj älv är jag nog uppe i ca 110000kr nu med chassi på en El Camino -70 och är inte klar än på långa vägar.



Sök