tjena har en volvo diesel 08 . när jag gaite sar händer det inget inet på drag eller att den skulle villja gå som förut men detn går framåt men trögt som fan om jag åker i en uppfarts backe och gasar så minskar för brukningen och den går sämre. om jag sen släpper gasen så går den lite bättre men inget knuff i den det jag gjorde var att jag hade sat på motor värmare på tråget sen inget med den vill inte ,samt motorvarningen om service började på fel koden efter en stund slocknade den men bilen går illa ännu. min fråga e kan det vara bränsle trycks regulatorn det vara eller vad kan det vara? eller gas kontakten
tjena har en volvo diesel 08 . när jag gaite sar händer det inget inet på drag eller att den skulle villja gå som förut men detn går framåt men trögt som fan om jag åker i en uppfarts backe och gasar så minskar för brukningen och den går sämre. om jag sen släpper gasen så går den lite bättre men inget knuff i den det jag gjorde var att jag hade sat på motor värmare på tråget sen inget med den vill inte ,samt motorvarningen om service började på fel koden efter en stund slocknade den men bilen går illa ännu. min fråga e kan det vara bränsle trycks regulatorn det vara eller vad kan det vara? eller gas kontakten
sorry men förstår inte riktigt vad du menar, du skulle nog behöva rätta till texten lite..
men kom problemet direkt efter du monterat motorvärmaren?
dock tycker jag att du ska kolla på länken till virvelspjället ( lyft på motorkåpan )
tjena vet att det var dåligt skrivet men det du menade har jag bytt den kostade då 49 plus mums men det jag hade lyckas med....... jo den e ju sänkt 30mm så i ett fart hinder slog matar röret från intercoolern i backen och sprack. Det var felet hittade det efter en diagnos på bilen summan vart med nytt rör som sitter under motorn och gjord i plast 895 kr men tack för hjälpen
Helt säker på att det är LMM! finns på biltema för 999:- prova och den kommer gå som den ska igen!
Hoppas detta var ett skämt.
Åk iväg o läs av felkoder på bilen, ett bra första steg.
Du är ett skämt, räcker att byta LMM och problemet är löst! Vanligt fel på dessa!
Haha killen med kollen aldrig bytt en lmm på en V70 08 vad jag kan minnas även fast man hållt till på Volvo i nästan 4år..Kan vara givaren som sitter på partikelfiltret som strular, kan även funka o bara göra en regenerering på bilen. Somsagt läs felkoder o kolla om du hittar något intressant där steg 1!
Det var felet hittade det efter en diagnos på bilen summan vart med nytt rör som sitter under motorn och gjord i plast 895 kr men tack för hjälpen
Åk iväg o läs av felkoder på bilen, ett bra första steg.
Du är ett skämt, räcker att byta LMM och problemet är löst! Vanligt fel på dessa!
Haha killen med kollen aldrig bytt en lmm på en V70 08 vad jag kan minnas även fast man hållt till på Volvo i nästan 4år..Kan vara givaren som sitter på partikelfiltret som strular, kan även funka o bara göra en regenerering på bilen. Somsagt läs felkoder o kolla om du hittar något intressant där steg 1!
Du är ett skämt, räcker att byta LMM och problemet är löst! Vanligt fel på dessa!
Haha killen med kollen aldrig bytt en lmm på en V70 08 vad jag kan minnas även fast man hållt till på Volvo i nästan 4år..Kan vara givaren som sitter på partikelfiltret som strular, kan även funka o bara göra en regenerering på bilen. Somsagt läs felkoder o kolla om du hittar något intressant där steg 1!
Hahahahhaha säger du det så!
Även jag jobbar på volvo och har aldrig bytt lmm på v70II. Dock partikelfiltertempgivare, virvellspjällsarmar, högtryckspumpar, bränsletrycksgivare, turbos, kabelbrott, bränslefilter och egr ventiler för just slöa dieslar men ALDRIG, ALDRIG lmm. Så läs av felkoderna och sluta chansa!!! Kostar 360:- för felkodsavläsning och jag lovar att du tjänar pengar på att göra detta istället för att lyssna på folk som skriker lmm vid varje fel som finns.
Haha killen med kollen aldrig bytt en lmm på en V70 08 vad jag kan minnas även fast man hållt till på Volvo i nästan 4år..Kan vara givaren som sitter på partikelfiltret som strular, kan även funka o bara göra en regenerering på bilen. Somsagt läs felkoder o kolla om du hittar något intressant där steg 1!
Hahahahhaha säger du det så!
Även jag jobbar på volvo och har aldrig bytt lmm på v70II. Dock partikelfiltertempgivare, virvellspjällsarmar, högtryckspumpar, bränsletrycksgivare, turbos, kabelbrott, bränslefilter och egr ventiler för just slöa dieslar men ALDRIG, ALDRIG lmm. Så läs av felkoderna och sluta chansa!!! Kostar 360:- för felkodsavläsning och jag lovar att du tjänar pengar på att göra detta istället för att lyssna på folk som skriker lmm vid varje fel som finns.
Haha killen med kollen aldrig bytt en lmm på en V70 08 vad jag kan minnas även fast man hållt till på Volvo i nästan 4år..Kan vara givaren som sitter på partikelfiltret som strular, kan även funka o bara göra en regenerering på bilen. Somsagt läs felkoder o kolla om du hittar något intressant där steg 1!
Hahahahhaha säger du det så!
Även jag jobbar på volvo och har aldrig bytt lmm på v70II. Dock partikelfiltertempgivare, virvellspjällsarmar, högtryckspumpar, bränsletrycksgivare, turbos, kabelbrott, bränslefilter och egr ventiler för just slöa dieslar men ALDRIG, ALDRIG lmm. Så läs av felkoderna och sluta chansa!!! Kostar 360:- för felkodsavläsning och jag lovar att du tjänar pengar på att göra detta istället för att lyssna på folk som skriker lmm vid varje fel som finns.
EDIT: Såg att problemet redan var löst.
Kunde inte sagt det bättre själv. 9 fall av 10 som du säger. Har ALDRIG bytt en lmm på V70II för just att den är slö iheller.