Vad är det för typ av dämpning? Hoppas att det inte är som skumgummi eller typ äggkartong, för det är inte riktigt rätt sak i det här läget. Det första du vill dämpa är plåten och det görs med butyl eller bitumenmatta, sen kan du sätta annan matta på den för att få bort stående vågor från högtalaren baksida men det är en annan sak.
AMP1 är väldigt speciell ja, det finns ingen ersättning för den så vill du ha en sån är det bara att jaga runt på skrotar, en ny går på 4-6000kr... Tror även du kommer behöva lite mer utrustning för att koppla in den om du inte har någon idag, bland annat så är det lite fiberkabel som behöver kopplas om då den idag inte går till uttaget under förarstolen, däremot så är jag rätt säker på att övrigt kablage är framdraget dit.
Kul att tråden gillas! Och du är förlåten, det är väl mycket att läsa, och en hel del skitsnack. Har själv inte orkat läsa igenom den på nåt år.
Att parkoppla dörrarna med brädan är ingen bra idé, dels så är signalen till brädan skuren vid 120Hz, sen så finns det absolut inte nog med effekt i EHUn för att driva så många högtalare. Isåfall kan du köra ett separat steg till dörrarna och ta signalen från högtalarna på brädan, men då kommer det fattas en del under 120Hz tyvärr men det går att ordna med EQ.
Att plocka ner dörrsidan på 9-3an är busenkelt, nästan enklare än på 9-5an vill jag nog påstå! Börja med att ta lös "locket" på handtaget mitt på dörren, alltså det du drar igen den med. Du får lös det genom att peta in en liten spårmejsel i spåret på undersidan och vicka, kan sitta rätt hårt. Därefter så kommer du åt dom båda skruvarna som håller dörrsidan, två Torx T30. Efter att du skruvat ur dom är det bara att peta in en smörkniv eller nåt annat mjukt i dörrens nederkant och bända lös dörrsidan.