Mycket jobbigt fel! visar sig endast ibland, och bilen kan gå perfekt i en månad utan problem, för att plötsligt börja gå illa vid över 3000 RPM, bara den får gå på 2-3 cylindrar ett tag så tar den igen sig och går precis som vanligt..
Ja, nu har vi bytt allt som vi trott varit fel, och det är: packningar i pumpen, alla vakuumslangar, bränsledning,Filter renoverat turbon,bytt ventiltryckarna, mängdreglerventil. N75 Ventilen. mm.
Någon som tror sig veta/hört talats om felet?
Pumpen som hakar sig på något vis och drar på för mycket bränsle? Hängd spridare?
så var en en merca ja hade, och bmwn ja har nu är så ibland, jag tror de är någon spridare som spökar.. är oftast när laddtrycket kommer fort på mina..
Senast redigerat av _StrandberG_ (30 oktober 2012)
så var en en merca ja hade, och bmwn ja har nu är så ibland, jag tror de är någon spridare som spökar.. är oftast när laddtrycket kommer fort på mina..
Okej, jäkligt jobbigt fel iaf...testade igår med att ta isär slangen till ICn och då går bilen att varva utan problem, dock utan laddtryck..
Blir ett jävulskt tryck i ic slangarna när man gasar...när dom sitter som dom ska dvs...
Felet hittades för en tid sedan! stången till VG fastnade!
Då något rövhål sitter och skickar massa mail på bilen,som just nu ligger på blocket för försäljning och hänvisar till denna tråd, för att påpeka att felet inte står i annonsen. BILEN ÄR FIXAD OCH GÅR PERFEKT IDAG!!.
Vill du köpa bilen är du välkommen att ringa! eller använda en mailadress som inte heter Dinmamma@röv.se
Då något rövhål sitter och skickar massa mail på bilen,som just nu ligger på blocket för försäljning och hänvisar till denna tråd, för att påpeka att felet inte står i annonsen. BILEN ÄR FIXAD OCH GÅR PERFEKT IDAG!!.
Vill du köpa bilen är du välkommen att ringa! eller använda en mailadress som inte heter Dinmamma@röv.se