Jag har en Opel Corsa B från -99 som har stått i garage sen mitten av december. Inga problem sen tidigare, pendlat med den till jobb som ligger 5 mil bort och mest 90-väg dit.
Den användes inte från mitten av december till den 23:e januari då det var dags för besiktning.
Den startade utan problem, lika pigg som innan. Jag körde nog totalt 3 mil innan jag stannade hos BP. Även där inga problem.
Cirka 3 dagar senare va han trög att starta så jag laddade batteriet över natten.
Dagen efter det gick den fint, tog ett kort varv i "byn" för att testa den.
Däremot dagen efter det så klickade det bara när jag skulle starta, inte bara en gång, utan så länge jag höll nyckeln i startläge så klickade det stup i ett.
Puttade igång den för trodde det var batteri, kom till jobbet inga problem. När jag skulle hem, samma problem. Puttade igång den för att ta mig hem.
Nu är jag såå nära på att beställa en begagnad startmotor men jag blir så tveksam när jag läser att vissa säger att ett dåligt batteri kan göra att den beter sig sådär. För mig så borde ett dåligt batteri göra att den går runt trögt vid start och inte hoppar igång.
Vad säger ni? Vad bör jag satsa på?
Ursäkta att inlägget blev så långt