2561
Sök

Bmw 525 tds startar inte.

16 Inlägg
13 januari 2013
Trådstartare
har en bmw 525 tds som inte vill starta. har bytt pump i taken, gjort ren tanken, bytt filter. gjort ren ledning fram till filtret bytt slangen fram till stora pumpen. har även titta så att magnetventilen funkar.
den vill inte starta på nyckeln men om man drar igång den så går den igång men den vill inte gå på lågvarv så man får hålla gas så går den men de går inte bra, den laddar som den ska men den orkar liksom inte röra på sig.

har kopplat in evrymode så ställer jag upp de så den får mer diesel då går den som den ska men den vill fortfarnde inte starta på nyckel.

allt detta hände efter den har stått i garage i 3 veckor. de enda jag har haft bort är insug och ventil kåpan.

någon som har någon bra teori vad felet kan va smile

Sothora <3
1 201 Inlägg
13 januari 2013
Dåliga glödstift eller så rinner bränslet tillbaka i tanken

Bildemonterare samt egen verkstad. !

16 Inlägg
14 januari 2013
Trådstartare
glödstiften är nya, ja jag ska prova om de funkar med en backventil.

162 Inlägg
10 februari 2013
Xizz skrev:
glödstiften är nya, ja jag ska prova om de funkar med en backventil.

funkade det med backventil?

jag har liknande problem på min o måste därför köra konstant med evry modet på o de e ganska irriterande, har dessutom konstaterat att de är en liten luft ficka i min slang mellan filtret o pumpen som sitter monterad på motorn, kan det bero på att pumpen i tanken är pajj? för den är skiit svårstartad när den är varm, får ibland nöta uppåt en 10-12 sek på startmotorn innan han hoppar igång (med evry mod på för annars vill han inte alls..) o när han e kall så måste jag glöda 3ggr efter varann för att han ska starta?.. har hört nått om att 6e glödstiftet står för strömmen till pumpen i tanken, är det så eller är det skitsnack?

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!

Sök